1 צפייה בגלריה
דוד לוי לשעבר שר וחבר כנסת
דוד לוי לשעבר שר וחבר כנסת
דוד לוי, ארכיון
(צילום: אפי שריר)
השר לשעבר דוד לוי ביקש הבוקר (שישי), מספר שעות לאחר שחרורו מבית החולים הדסה עין כרם, "להודות לכל עם ישראל על התפילות ואיחולי הבריאות, אהבתכם ריגשה אותי מאוד". הוא הוסיף גם תודה מיוחדת "לתושבי בית שאן היקרים לי מכל על הדאגה והתמיכה, אתם פניה היפות של הארץ הזו" - וגם לצוות בית החולים "על הטיפול המסור".
לוי היה מאושפז מאז השבוע שעבר ביחידה לטיפול נמרץ לב בהדסה עין כרם. "כולנו מאושרים וחוגגים את חזרתו של אבא הביתה, עברנו עשרה ימים של חרדה ומתח", אמר בנו משה לוי. "תודה לאל ולכל עם ישראל על החיבוק הגדול שקיבלנו, על התפילות להחלמתו של אבא, וכולנו גאים ומודים לצוות הרפואי המדהים והמעולה בהדסה עין כרם, שדאג לאבא, ועשה הכל כדי שאבא יחזור לאיתנו, אין אושר גדול מאשר להיכנס לשבת כשאבא שלנו יהיה איתנו סביב שולחן השבת ויקדש על היין והחלה".
פרופ' רביע עאסלי, מנהל היחידה לאי-ספיקת לב בהדסה, אמר אמש כי לוי שוחרר לביתו במצב יציב. גם בחודש מרץ האחרון אושפז לוי, אז במרכז הרפואי צפון, בעקבות דלקות ריאות והחמרה באי-ספיקת הלב. הוא שוחרר כמה ימים לאחר מכן.
לוי בן ה-85, אביה של השרה לשעבר אורלי לוי-אבקסיס, היה חבר כנסת מטעם הליכוד וכיהן כ-20 שנה כשר בממשלות שונות. הוא נבחר לכנסת לראשונה ב-1969, ואחרי המהפך בשנת 1977 קיבל את תיק הקליטה והעלייה בממשלתו של מנחם בגין. אז החל להתגבש סביבו מחנה של פעילים נאמנים - בהם חברי הכנסת לשעבר מיכה רייסר ומיכאל קליינר, שגריר ישראל לשעבר אליהו בן-אלישר ונשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין - שהתאגדו סביבו על רקע פעילותו נגד קיפוח בני עדות המזרח.
לאורך השנים נחשב לוי ללוחם חברתי, ולאחרונה שודרה ב-HOT8 הסדרה "דוד מלך ישראל השנייה" - שכללה תמלילים המלאים של השיחות שבהן לוי חזר לתחנות חייו המרכזיות. על פעילותו החברתית וטיפוח פרויקט שיקום השכונות קיבל לוי את פרס ישראל.