טנק מרכבה סימן 2 שנגנב במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) מבסיס אימונים של צה"ל סמוך למחלף אליקים אותר הבוקר במגרש גרוטאות באזור נשר. כשעה וחצי לאחר מכן עצרו שוטרי תחנת נשר ממחוז חוף תושב טבריה ותושב חיפה, בשנות ה-40 לחייהם, בחשד לגניבה.
2 צפייה בגלריה
הטנק שנגנב
הטנק שנגנב
הטנק שנגנב. במשטרה ובמשרד הביטחון חוקרים את נסיבות האירוע
(צילום: דוברות המשטרה)
במשרד הביטחון דיווחו למשטרה על הטנק שנגנב מבסיס צה"ל. עם קבלת הדיווח החלו שוטרי מחוז חוף בביצוע סריקות וכעבור זמן קצר איתרו שוטרי תחנת נשר את הטנק בתוך מגרש הגרוטאות.
מבירור ראשוני של נסיבות המקרה עלה החשד כי הטנק אינו פעיל, והוא נגנב מהמקום מסיבות שעדיין נחקרות בשלב זה. עם איתור הטנק הגנב הועברה הודעה למשרד הביטחון והמשטרה פתחה בחקירה משותפת עם המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח).
מדובר בטנק ישן שלא פעיל בצה"ל זה כמה שנים, ושימש לתרגולות חיילים. לצה"ל מאות כלים משוריינים מתקופות עבר שמפוזרים לעיתים בשטחי האש כמטרות להפגזות. במקרה זה, הטנק היה בשטח אימונים של אליקים, מחוץ לבסיס, ונגנב ככל הנראה על ידי גנבי מתכות, שפעילים בשטחי אש בגולן ובנגב.
מדובר צה"ל ודוברות משרד הביטחון נמסר בתגובה: "בעקבות מידע שהתקבל אמש במשרד הביטחון, על טנק שנגנב, פתחה יחידת החקירות של מלמ"ב בחקירה בשיתוף עם משטרת ישראל ומצ"ח. הטנק אותר במגרש לאיסוף ברזל בעיר נשר. מדובר בשלדה של טנק מסוג מרכבה 2 שיצא משירות לפני שנים רבות. הטנק ללא אמצעי חימוש, ומערכותיו אינן פועלות. הטנק היה מוצב בשטח אש שפתוח למטיילים ושימש ככלי נייח לתרגולות חיילים. הטנק הוחזר למערכת הביטחון. חקירת האירוע נמשכת, וכן יתקיים תחקיר פיקודי".
2 צפייה בגלריה
עו"ד שחר חצרוני ועו"ד דורון נוי
עו"ד שחר חצרוני ועו"ד דורון נוי
עו"ד שחר חצרוני ועו"ד דורון נוי
(שחר חצרוני ודורון נוי)
עורכי הדין דורון נוי ושחר חצרוני ממשרד נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני המייצגים את החשוד מסרו: "החשוד כופר כי ביצע עבירה כלשהי, גרסתו נמסרה במלואה לחוקרי המשטרה ואנחנו מאמינים שישוחרר לביתו".