5 צפייה בגלריה
אביאל דבוש
אביאל דבוש
אביאל דבוש וכוחות ההצלה שהוזעקו לזירה
(צילום: יאיר שגיא)
אביאל דבוש בן ה-11 הוא הילד שנפגע הבוקר (שני) באורח קשה בשריפה בבית ברחוב אלימלך נויפלד בנתניה, והוא סובל מכוויות בגופו ומורדם. לפי כבאות והצלה, השריפה פרצה עקב "כשל חשמלי בסוללת ליתיום של אופניים חשמליים". בנוסף לדבוש, שפונה לבית החולים שיבא בתל השומר, ארבעה נוספים נפגעו באורח בינוני וקל ופונו לבית החולים לניאדו בנתניה.
דניאל, אחותו של אביאל, סיפרה ל-ynet כי "כנראה שהסוללה של האופניים החשמליים הייתה בטעינה והתפוצצה. הרופאים מטפלים כעת באביאל. בעזרת השם הוא ייצא מזה - אנחנו מתפללים עליו".

5 צפייה בגלריה
הסוללה שהתפוצצה
הסוללה שהתפוצצה
הסוללה שהתלקחה
(צילום: כבאות והצלה לישראל)
5 צפייה בגלריה
אביאל דבוש
אביאל דבוש
אביאל דבוש
(באדיבות המשפחה)
בכבאות והצלה מסרו כי "המקרה מהווה תזכורת כואבת לסכנה הטמונה בסוללות הנפוצות כמעט בכל בית, שגובות מחיר כבד בנפש וברכוש". לפי נתוני הארגון, מתחילת השנה פרצו ברחבי הארץ כ-121 שריפות בנסיבות דומות, אשר רובן גרמו לנזק קשה לדירה ולסביבה. בנוסף, צוין כי בשנה שעברה פרצו 214 שריפות דומות, שגרמו למותם של שישה בני אדם ולהרס ביותר מ-200 דירות.
בארגון אף הדגישו כי "שימוש לא בטיחותי בסוללות עלול להוביל לפיצוץ ולשחרור אנרגיה אצורה שיגרמו לשריפות מסכנות חיים", ומסרו כי יש לנהוג במשנה זהירות בחודשי הקיץ, בהם אפשר לזהות "עלייה בהתלקחות סוללות המאוחסנות מחוץ או בתוך הבית, בשל השפעת הטמפרטורה החיצונית על זו של הסוללה".
5 צפייה בגלריה
זירת השריפה בנתניה
זירת השריפה בנתניה
נזקי השריפה
(צילום: כבאות והצלה)
5 צפייה בגלריה
זירת השריפה בנתניה
זירת השריפה בנתניה
(צילום: כבאות והצלה)
בענף הסברה והדרכת אוכלוסייה בכבאות והצלה הזכירו כי "אין לבצע שינויים בקיבולת הסוללה ותכולתה ויש להטעין אותה בהשגחה בלבד". בנוסף, הודגש כי "אין להטעין את הסוללה כאשר היא חמה, יש לוודא מקוריות ותו תקן, לנתק את הסוללה מהחשמל בסיום הטעינה ולהתקין גלאי עשן המתריע על תחילתה של שריפה".
מנכ"לית ארגון "בטרם לבטיחות ילדים" אורלי סילבינגר מסרה: "בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה בשריפות ביתיות כתוצאה מהתפוצצות סוללות של אופניים וקורקינטים חשמליים, כפי שקרה היום. אני קוראת לכולם לקחת אחריות ולמנוע את האסון הבא, ומזכירה כי החוק קובע שרכיבה על כלים חשמליים מותרת החל מגיל 16 - ורק למי שעבר מבחן תיאוריה ייעודי".