חומקים מטילי נ"ט, תוקפים אלפי מטרות סביב השעון והופכים לחלק בלתי נפרד מצוותי הקרב החטיבתיים: לוחמי פלגה 916 של חיל הים מבסיס אשדוד זכורים לטובה מתגובתם המהירה והחדה שבלמה את מרבית הפלישה הימית של קומנדו חמאס לישראל. חודש אחרי, מתגלה התוכנית היומרנית שחמאס תכנן - וסוכלה כמעט במלואה.

1 צפייה בגלריה
לוחמי חיל הים
לוחמי חיל הים
לוחמי חיל הים על הדבורה, היום
(צילום: יואב זיתון)
בארגון הטרור תכננו לפלוש עם 35 מחבלי הקומנדו שלו על גבי שבע סירות מהירות וצוללנים ולעשות שפטים במתרחצים בחוף אשקלון ובשכונות הצמודות לים. בפועל, מרבית התוכנית כאמור סוכלה על ידי הלוחמות והלוחמים: 24 מהם חוסלו עוד בים - והתרעה שניתנה מהכוחות לכיתת הכוננות של קיבוץ זיקים אפשרה לחבריה להיערך ולנהל קרב מוצלח עם המחבלים. מבדיקה שערכו בחיל הים עלה כי למחבלי הקומנדו של חמאס שחוסלו היו סמים בדם ועל הגוף.
11 מהמחבלים שכן הצליחו להשלים את הנחיתה בחוף זיקים הרגו ארבעה לוחמים ואזרחים, אך התוצאה מהניסיון היומרני הייתה אמורה להיות קשה בהרבה.
מאז, הלוחמים הטילו עשרות פצצות עומק, שהורגות מחבלים שמנסים לחדור בצלילה לישראל. "מעולם לא הייתה לחימה כה משולבת - אוויר, ים ויבשה", אמר ל-ynet קצין מהפלגה על דבורת חיל הים מול עזה.
הכותרת
מאחורי מעורבות ארה"ב במלחמה / נדב איל
24:24
במקביל, חיל הים מאפשר שגרת פעילות מלאה למתקני צינור האנרגיה ותחנת הכוח חרף קרבתם לאיום ותחת אבטחה ימית ויבשתית מקיפה. חיל הים גם סיכל ניסיון חדירה לפני כשבועיים של שני צוללני חמאס שיצאו ממסגד אל-חאלדי על חוף הרצועה. המסגד הושמד גם מהאוויר. בצה"ל אומרים כי חמאס התעצם משמעותית גם בכוחות הקומנדו שלו מאז מבצע "שומר החומות" לפני כשנתיים.
כמעט ולא נותר מבנה על תילו בחופה הימי הארוך של רצועת עזה עד לרפיח, כאשר באחד המקרים זיהו לוחמי חיל הים מספינתם מחבלים מגיחים מפיר ליד כוח של חטיבת גולני. לוחמי הפלגה מהים הוכוונו על ידי כוח החי"ר בחוף לעבר החולייה שעלתה בינתיים לבית המלון העזתי, שהותקף באש פגזים מהספינה. הסגר הימי המלא על עזה כולל גם מניעת בריחת מחבלים, בכירים או הברחת חטופים לסיני דרך הימים.