בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ראשון) בשמונה ימים את מעצרו של הקשיש בן ה-88, החשוד שרצח את אשתו בת ה-76 ברחובות בשבוע שעבר. השופט גיל גבאי אמר בדיון, אחרי שעיין בחומרי החקירה החסויים שהמשטרה הגישה לעיונו, כי "יש חשד סביר לביצוע. כל השאלה היא מה גרם לאירוע הקשה הזה - אם תוצאה של דמנציה, או נפשית". במקביל, בית המשפט האריך את צו איסור הפרסום על שמו וזהותו של החשוד - ושלח אותו בהסכמה לקבלת חוות דעת פסיכיאטרית.
2 צפייה בגלריה
החשוד ברצח אשתו בת ה-76
החשוד ברצח אשתו בת ה-76
החשוד ברצח
(צילום: יריב כץ)
החשוד הוכנס לאולם בית המשפט כשהוא יושב על כיסא גלגלים, ועם תחילת הדיון התלונן בבכי שאינו מרגיש טוב. הוא הורד לטיפול רפואי והדיון המשיך שלא בנוכחותו. כמו בדיון הקודם, החשוד הכחיש את החשדות נגדו - ואמר כי אהב את האישה שעימה חי 51 שנה, והיא הייתה כל עולמו. לשניים בת יחידה ושני נכדים - בן ובת. הנכד סיפר כי הוא לא מאמין שהסב רצח את סבתו. "סבתא הייתה העיניים שלו, האוזניים שלו, מקל ההליכה שלו. היא טיפלה בו", הוא אמר.
נציג המשטרה בדיון ציין היום כי חוות דעת ראשונית של המכון הפתולוגי מעלה כי על גופת המנוחה נמצאו סימני חבלה. החשוד, לדברי נציג המשטרה, הזמין את המוקד באמצעות לחצן מצוקה וטען שהוא סובל מקוצר נשימה - ולאחר מכן הוזעק אמבולנס של מד"א לדירת בני הזוג. הם נחשפו לגופת האישה, וקבעו את מותה.
2 צפייה בגלריה
חשד לרצח ברחובות אישה נמצאה ללא רוח חיים בדירתה בעלה נעצר
חשד לרצח ברחובות אישה נמצאה ללא רוח חיים בדירתה בעלה נעצר
הזירה בשבוע שעבר
(צילום: סיון חילאי)
בני המשפחה שנלקחה מהם עדות סיפרו כי החשוד סובל מדמנציה ואף טופל תרופתית בכך בשבועות האחרונים. לדבריהם, החשוד עיוור וחירש שמתקשה בהליכה. האישה הייתה זו שסעדה אותו.
הבת היחידה של בני הזוג אמרה ל-ynet לאחר הדיון הקודם ביום חמישי, עם צאת החג: "אמא הייתה כל עולמו של אבא, שהוא ניצול שואה. הוא לא מסוגל לגעת בזבוב הוא גם פיזית לא יכול לעשות כלום. אמא הייתה הכול בשבילו. לא מאמינה שאבא ירצח את אמא". לדיון היום לא הגיעה, מאחר שהיא נמצאת בשבעה על אמה שהובאה לקבורה ביום שישי האחרון ברחובות. בני המשפחה סיפרו שהוא היה מסורב עלייה, היה אסיר ציון, ברח מרוסיה למולדובה ועלה לישראל בשנת 1978.
עורכות הדין מירי אדוט ואנה שכטמן קוגלר, שמייצגות את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, אמרו כי "החשוד לא מקבל טיפול רפואי שהוא זקוק לו. בתו חוששת שלא ישרוד את המעצר".