ספק אם התרחש בארץ עוד אירוע פלילי שהעסיק, הסעיר ופילג כך את הציבוריות בישראל. רצח תאיר ראדה בת ה-12, ב-6 בדצמבר 2006 בשירותי בית הספר נופי גולן בקצרין, גרר אחריו לא רק משפט פלילי סבוך ורב תהפוכות, אלא גם סערה ציבורית, הררי מילים בתקשורת וקונספירציות מלוא החופן שעדיין מציפות את הרשתות. בסוף החודש צפויה הפרשה להגיע לשיא נוסף עם הכרעת הדין במשפט החוזר של רומן זדורוב, ובכך – אולי – להקל במשהו על הטרגדיה האישית של משפחת ראדה. ועדיין, מי שנעדרה מהדיון ב-16 השנים האחרונות היא קורבן נלווה של הפרשה: העיירה קצרין כולה. צפו ב"חיים בצל הרצח" של ynet Original, שבו מסבירים תושבים כיצד הרצח וההתרחשויות סביבו חשפו יישוב בשקיעה.
עוד ב-ynet Original: • רצח רופא השב"ס - העדות הדרמטית אחרי 25 שנה • סם המוות - יותר ממכר ממורפיום, יותר קטלני מהרואין • הנסיעה האחרונה של עמית איטח - מה קרה בליל התאונה? • נוכל. רוצח. מיליונר - פרשת הרצח שהסעירה את ישראל וגרמניה בשנות ה-90 • שורת חיפוש: "סקס ישראליות" - תעשיית הפצת תמונות עירום בטלגרם
בסרטון מתראיינים תושבים, פוליטיקאים מקומיים וחוקרי פרשה מטעם עצמם, וכולם משרטטים שורה תחתונה דומה: קצרין היא סמל לשולי הפריפריה הישראלית, עם עבר אפור, הווה עגום ועתיד בסימן שאלה. "יש קעקוע על קצרין שלא יימחק לעולם", אומר יוגב נגרקר, תושב העיר שחקר עצמאית את פרשת הרצח. "זה נובע קודם כל מאיך המדינה מסתכלת על קצרין. בן אדם אומר 'קצרין' – וישר עולה לראש רצח תאיר ראדה. פה נגמר הסיפור".
יהודה דואה, מתמודד על ראשות המועצה, מוסיף: "קצרין נמצאת בצומת דרכים משמעותי: לאן אנחנו הולכים מכאן? אני רוצה להסתכל לנוער שלנו בעיניים ולהגיד לו: יהיו לך הזדמנויות. אנחנו בירת הגולן. אנחנו נמצאים חצי שעה מהחרמון ורבע שעה מהכנרת. למה קצרין כמעט לא משווקת עצמה החוצה לתיירות? בעצב אני אומר – זה כי אין לנו מה להציע". איטה עצמון מקצרין מסכמת: "זה נושא שעד שהוא לא ייסגר - הוא יישאר מדמם פה".