המשטרה עצרה שלשום (שישי) עובדת זרה מאוזבקיסטן, בת 37, בחשד לתקיפת קשישה בת 83 שבה היא מטפלת בתל אביב, כליאתה והתעללות בה. המטפלת נעצרה לאחר שהקשישה נמצאה כלואה במחסן בבניין מגורים עם סימני אלימות על גופה.
לפי החשד המטפלת, שעובדת במקביל בניקיון בתים, לקחה איתה את הקשישה בכיסא גלגלים לבניין בתל אביב שבו ניקתה דירה וסגרה אותה במחסן שם עד שתסיים לנקות. שכנים ששמעו שמשהו לא כשורה הזעיקו את המשטרה.
הקשישה נמצאה כלואה במחסן עם חבלות על גופה, אך לא אושפזה בבית חולים. בנה הגיש תלונה במשטרה.
2 צפייה בגלריה
המחסן בו מצאו את הקשישה
המחסן בו מצאו את הקשישה
"מראה קשה". המחסן שבו נמצאה הקשישה
(צילום: ניצן דרור)
המטפלת חשודה בשני מקרים לפחות של תקיפה. בית משפט השלום בתל אביב האריך אמש את מעצרה עד יום רביעי.
בחקירתה הכחישה החשודה שהתעללה בקשישה. "מעולם לא היכיתי אותה", אמרה המטפלת. "עשיתי טעות שלקחתי אותה איתי לעבודה אחרת. לא כלאתי אותה. החבלות שיש לה הן מנפילה".
תיקי ושלמה בכר, דיירים בבניין, מצאו את הקשישה במחסן והזעיקו את המשטרה. "פתחתי את הדלת ונבהלתי. פתאום ראיתי דמות בכיסא גלגלים", סיפר שלמה. "הראש היה עטוף בצעיף והפנים לכיוון הקיר. דפקתי על הדלת לראות אם הדמות תסתובב וכלום. נכנסתי בסערה הביתה וקראתי לאשתי".
2 צפייה בגלריה
המחסן בו מצאו את הקשישה
המחסן בו מצאו את הקשישה
"פתחתי את הדלת ונבהלתי". שלמה בכר
(צילום: ניצן דרור)
תיקי אמרה שהייתה בהלם לא פחות ממנו. "מיד קראנו למשטרה", היא סיפרה. "כשהשוטרים סובבו אותה אני נאלמתי דום. זאת אישה שאני מכירה יותר מ-40 שנה. 20 שנה היינו עושות הליכות יחד בשכונה. היא הייתה מאוד פעילה, אישה מבריקה ועכשיו כשהיא במצבה, ככה נוהגים בה? נשבר לנו הלב. לא הפסקתי לבכות".
אחרי שהזעיקו את המשטרה, תיקי התקשרה גם לבעלה של הקשישה. "שאלתי אותו אם הוא יודע איפה אשתו וכשסיפרתי לו הוא התחיל לצעוק. היה לו קשה מאוד לעכל", היא אמרה.
תיקי ושלמה אמרו שבעבר הבעל שיתף אותם שהמטפלת מנקה בתים בזמן הפנוי שלה. כשהבינו שהיא מנקה בבניין שלהם, הם קראו לשכנה שאמרה שהמנקה סיפרה לה שאת הקשישה היא לוקחת לחברה בזמן הזה ואף אחד לא ידע שהיא מוחזקת במחסן קטן ומלוכלך, ללא חלון. "זה מראה קשה", אמרה תיקי, "זה מקום שלא ראוי לשים בו חיות אפילו".