הסקת המסקנות בג'יהאד האיסלאמי? מנהיג הארגון, זיאד נחאלה, אמר בריאיון שפורסם הערב בעיתון הפלסטיני-אמריקני "חיאת וושינגטון" כי חיסול הנהגת הארגון במבצע "מגן וחץ" נבע מ"שאננות הפעילים והשימוש באמצעי תקשורת", וטען כי בקרב אותם מחוסלים היו מכשירי טלפון סלולרי. "האחים שלנו התרשלו בהערכת המצב על האופן שבו האויב עוקב אחר מכשירי תקשורת. לכל האחים שלנו שהפכו שהידים היו מכשירים סלולריים", הוסיף נחאלה.
2 צפייה בגלריה
זיאד נחאלה
זיאד נחאלה
זיאד נחאלה
(צילום: AFP)
עוד טען כי "מות מנהיגי התנועה בעזה לא גרם לבלבול במבנה הצבאי של התנועה, מאחר שסגניהם קיבלו על עצמם מיד את האחריות".
במבצע, נזכיר, חוסלו שישה בכירים בג'יהאד האיסלאמי. ב"מכת הפתיחה" במבצע חוסלו חליל בהיתיני, שנחשב למפקד המבצעי הבכיר בג'יהאד ומפקד מרחב צפון רצועת עזה והיורש של תייסיר ג'עברי שחוסל ב"עלות השחר"; טארק עז א-דין, האחראי על הכוונות פעולות הג'יהאד באיו"ש מרצועת עזה; וג'יאהד גנאם, מזכיר המועצה הצבאית של הג'יהאד.
2 צפייה בגלריה
בכירי הג'יהאד האיסלאמי שחוסלו בעזה
בכירי הג'יהאד האיסלאמי שחוסלו בעזה
בכירי הג'יהאד שחוסלו במבצע
(צילום: דובר צה"ל, AFP)
בהמשך, לאורך המבצע, חוסלו בדירות מסתור איאד אל-חסני (המוכר גם בכינוי "אבו אנס"), שהיה אחראי על תיק המבצעים בג'יהאד וממלא מקום ראש המועצה הצבאית; עלי חסן ראלי, ראש מערך הרקטות של הג'יהאד האיסלאמי; ואחמד-אבו דקה, סגנו של ראלי.
"נראה שהם הצליחו לבקר את משפחותיהם בחשאי, אבל לא נקטו אמצעי זהירות", אמר נחאלה על המחוסלים. "הטלפון הנייד מסוכן, הוא מרגל נייד אחרי מי שנושא אותו. האויב קולט את השיחות והמיקום".
נתניהו אחרי המבצע: "בעזה ומעבר לעזה יודעים שאנחנו יכולים להגיע אליהם"
(צילום: פול וידאו וואלה)

נחאלה גם השיב לאיומי ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגוע בפעילים גם מחוץ לעזה. נתניהו השמיע דברים ברוח זו בישיבת הממשלה בשבוע שעבר, אחרי מבצע "מגן וחץ", אז אמר: "אויבי ישראל - בעזה והרבה מעבר לעזה - יודעים שגם אם ינסו להתחבא, אנחנו יכולים ואנחנו נכונים להגיע אליהם בכל עת". נחאלה, מצידו, אמר בריאיון כי "אנחנו יכולים להפציץ את הבירה שלהם והערים שלהם מזירות אחרות".

גלנט: נערכים ליעד קשה ומשמעותי יותר ממגן וחץ

לפני פרסום הריאיון של נחאלה בארה"ב, ביקר היום שר הביטחון יואב גלנט באוגדת עזה ובבסיס חצור של חיל האוויר לטובת "לימוד ראשוני של מסקנות מבצע מגן וחץ", כלשון לשכתו. לגלנט התלוו מנכ"ל משרדו אייל זמיר, סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו ומפקד אוגדת עזה תת-אלוף אבי רוזנפלד. גלנט גם פגש את ראשי הרשויות בעוטף עזה.
גלנט בביקורו בחצור
( צילום: ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון)

בפגישה עם ראשי הרשויות שיבח שר הביטחון את ראשי הרשויות בעוטף על תפקודם במבצע, ואמר כי יש קשר בין תפקוד העורף להצלחות מערכת הביטחון במבצע. בביקורו בבסיס חצור, שאליו הצטרפו מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר, ראש להק מבצעי אוויר תת-אלוף עומר טישלר ומפקד מערך ההגנה האווירית תת-אלוף גלעד בירן, הוצגו לגלנט פעילויות ההתקפה וההגנה במבצע.
שר הביטחון גם פגש את לוחמי "קלע דוד", שלראשונה במבצע יירטו רקטות ושוחח עם מפעילי יחידת הכטב"מים. בסיום הביקור בבסיס חצור אמר גלנט: "אני יכול לומר לאנשי חיל האוויר, ללוחמי צה"ל ולעם ישראל שיש לנו על מי לסמוך. יש בחיל הזה איכויות גבוהות מאוד של אנשים יש יכולת טכנולוגית מצוינת והשילוב שלהם ביחד עם מודיעין הטוב שלנו הוא שהביא לתוצאות של מבצע 'מגן וחץ'".
הוא הוסיף: "המסר שלי אל אנשי חיל האוויר היה: 'ביצעתם בהצלחה רבה ובאיכות גבוהה את המשימות במגן וחץ, אבל היעד המרכזי שאנחנו נערכים אליו הוא מורכב יותר קשה יותר ומשמעותי יותר. אתם צריכים להיות מוכנים בכל רגע".