האם חקיקת המהפכה המשפטית בדרך לחזור כבר בחודשים הקרובים? יו"ר הקואליציה אופיר כץ אמר הבוקר (חמישי) בריאיון ל-ynet radio כי להערכתו המגעים בבית הנשיא בדרך לפיצוץ, שמיד אחריו תחזור המהפכה המשפטית לשולחן הכנסת - והצית מחדש את הסוגיה הבוערת. ח"כ קארין אלהרר, מועמדת האופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים, אמרה הבוקר בריאיון לאולפן ynet: "אם הוא רוצה לפוצץ - יש לו זכות. ההשלכות יהיו על ראשם".
לדבריה, "יש להם רוב, הם יכולים לחוקק מתי שהם רוצים, זו בדיוק הנקודה. הם רצו לקיים שיחות הידברות, כמובן שגם אנחנו הסכמנו כי רצינו להגיע לרפורמה בהסכמה. ועדיין, יש להם את הכלים שאין לאופוזיציה, שזה לחוקק. הם רוצים לחוקק? בבקשה. רק שיהיה ברור שכל ההשלכות המדיניות, הכלכליות, הביטחוניות והחברתיות יהיו על ראשם".
2 צפייה בגלריה
 ועדת חוקה חוק ומשפט
 ועדת חוקה חוק ומשפט
"נתניהו אמור לשלוט בקואליציה ולא עושה את זה". אלהרר
(צילום: יואב דודקביץ')
2 צפייה בגלריה
הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק היסוד הממשלה
הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק היסוד הממשלה
העריך כי ההידברות בבית הנשיא בדרך לפיצוץ. כץ
(צילום: יואב דודקביץ')
"אני לא מצליחה להבין את ההתנהלות הזאת של הקואליציה. אי אפשר כל הזמן לאיים", הוסיפה אלהרר. "איומים לא מובילים לשום דבר. מראש הגענו לכל האירוע הזה מאוד חשדנים. בעיניי יש אחראי אחד לדבר הזה, וקוראים לו ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא אמור לשלוט בקואליציה הזאת. אם הוא לא יודע לעשות את העבודה הזאת, יש לנו בעיה הרבה יותר חמורה. האחריות לכל ההשלכות של חקיקה חד צדדית תהיה על ראשו".
על הוועדה לבחירת שופטים, ברקע השאלה אם לוין יכנס אותה או בכלל יאפשר בחירת שופטים, ואם נתניהו יחליט לחייב אותו לפעול כדי להרגיע את הרוחות, אמרה אלהרר: "קטונתי מלהתחיל לנחש אם מדובר בסיפור אמיתי או בספין, אני גם לא מתעסקת בזה. בסוף אני באה לחדר ההתדיינויות ברצון להגיע להסכמה. אני באה כדי לייצר משהו שהוא טוב לכל אזרחי מדינת ישראל, מתוך הבנה שצריך לייצר שינוי. יחד עם זאת, הם צריכים להחליט מה הם רוצים. כרגע אני שומעת כל מיני קולות".
יו"ר הקואליציה כץ, נזכיר, אמר הבוקר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו גילה אחריות לנוכח מה שהיה, אבל זה לא אומר שעצרנו או שזה יגרום לנו להפסיק". לטענתו, המהפכה המשפטית הייתה ידועה לבוחרי הקואליציה לפני הבחירות - על אף שלא היה ברור אז מה השינויים במערכת המשפט יכללו. "אם לא נצליח להגיע להסכמות והאופוזיציה באמת לא תלך עד הסוף, אנחנו נמשיך עם הרפורמה כפי שהתחייבנו לבוחרים שלנו", אמר. "ברגע שנגיע לפיצוץ - ולהערכתי האישית זה מה שיהיה - אנחנו נמשיך עם הרפורמה כבר בכנס הנוכחי".
חבר הכנסת חילי טרופר, שעלה לשידור אחרי כץ, תקף אותו על הריאיון. "אני מעריך אותו, אבל זה היה הדבר הכי פחות אחראי לעשות הבוקר", אמר. "גם להניח שהשיחות בדרך להתפוצץ, וגם לאיים שנחזור למה שהיה?". לדברי טרופר, "אני יושב בחדרים, לא ראיתי שם את אופיר כץ. אני לא יודע על סמך מה הוא אומר את הדברים, יכול להיות שהוא שומע אותם בחדרים אחרים.

"אני רק יודע עובדה אחת פשוטה - גם אופיר וגם אני, כולנו צריכים לעשות הכול כדי להגיע להסכמות - כי את המחיר של אי ההסכמות ראינו פה בחודשים האחרונים. אם הוא רוצה להחזיר את מדינת ישראל לסחרחורת האיומה שנקלענו אליה, שכללה מחירים כלכליים, ביטחוניים, מדיניים וחברתיים אדירים, אז שיחזור למהלכים חד-צדדיים. אני מזכיר שעד עכשיו ראש הממשלה לא הוזמן לארצות הברית או לאיחוד האמירויות".
מנגד, ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי מערכת המשפט זקוקה לרפורמה, והבטיח כי "בקרוב תשמעו בשורה מאוד גדולה בנושא הזה".
הוא הוסיף: "אנחנו כבר לא מטאטאים מתחת לשטיח, אנחנו מדברים על הבעיות ושמים אותן על השולחן. אני מאמין במה שראש הממשלה עושה, השרים פועלים איתו בשיתוף פעולה מלא, ובסוף המטרה היא להביא שקט ומזור לתושבי ישראל".