העיתונאית ציפי שוחט טוענת כי נהג אוטובוס של חברת דן קילל אותה, לאחר שלא עצר בתחנה. בשיחה עם ynet סיפרה שוחט: ״זה היה בקו 45 מרמת גן לתל אביב. אני ועוד כמה אנשים חיכינו בתחנה והנהג פשוט נסע. התחלנו לרוץ ולצעוק לו לעצור, אז הוא עצר כמה מטרים אחר כך. כשעליתי שאלתי אותו למה לא עצר בתחנה והוא שאל למה לא נופפתי וסימנתי לו. אמרתי שאני לא צריכה לנופף והוא פשוט התחיל לקלל אותי, את הילדים שלי, את ההורים שלי״.
המקרה אירע בתחילת החודש. בסוף השבוע החליטה שוחט הנסערת לפרסם פוסט זועם בפייסבוק שבו כתבה: ״הנהג קילל אותי כל הדרך עד כדי אימה! פחדתי שאוטוטו יעצור את האוטובוס וירביץ לי. הוא רתח מזעם וקילל בצרחות עד כדי כך שנוסעי האוטובוס צעקו לעברו לשתוק, אבל הוא רק הגביר את הקללות, שהפכו מרגע לרגע לפוליטיות! הוא קרא לי שמלאנית שהולכת להפגנות בקפלן וכל זה בגלל ששאלתי אותו למה לא עצר בתחנה. לא ייאמן!".
שוחט תהתה: ״איך קורה שאדם שאינו שולט בעצביו וגם אינו ממלא את תפקידו, מועסק בתפקיד בשירות הציבור, בחברה ציבורית כמו דן? הוא היה בטראנס של קללות ואני לא הגבתי, התכווצתי בפינה באוטובוס״. לדבריה, כשירדה מהאוטובוס הנהג אף הגדיל לעשות וקרא ״ברוך שפטרנו״.
המקרה לא תועד, אך בחברת האוטובוסים דן הבהירו כי עם הישמע המקרה הנהג זומן מיד לבירור, ולאחר שנשמעה גרסתו הוחלט לזמן אותו לשימוע - ובחברה שוקלים לסיים את העסקתו. ״מדובר באירוע מיותר שטופל מיידית. מפאת צנעת הפרט לא נפרט״, כך נמסר מהחברה.
"כך נראית תחבורה ציבורית בה הנוסעים במקום האחרון"
סיון שמואלוביץ', מנכ"לית ארגון "15 דקות" אמרה בתגובה למקרה: ״לצערנו, כך נראית תחבורה ציבורית בה הנוסעים והנוסעות הם במקום האחרון בסדר העדיפויות. הסיבה שאנחנו רואים באופן קבוע מקרים בהם הנהגים לא עוצרים בתחנה היא שהם מתומרצים על סמך מספר הק"מ שהם עוברים, לעומת מספר הנוסעים שהם מעלים, ובנוסף על כך לא קיימת אכיפה על אי-העלאת נוסעים. התוצאה היא שהנוסעים צריכים להתחנן לנהג כדי שיעצור להם או להרגיש שעושים להם טובה, במקום שהשירות בתחבורה הציבורית יהיה במקום הראשון״.
עוד אמרה שמואלוביץ': ״בסופו של דבר, חוויית הנוסע ואיכות השירות בארץ סובלים מרמה מאוד נמוכה בדיוק בגלל המקרים האלו, ועל זה חברות האוטובוסים ומשרד התחבורה חייבים לשים את הדגש אם הם רוצים להעביר את הציבור מהרכב הפרטי לתחבורה ציבורית״.







