צה"ל הודיע הערב (ראשון) כי לוחם אגוז, רס"ל סיון ווייל, מת מפצעיו אחרי שנפגע מירי RPG בחאן יונס ביום שישי האחרון. סיון, תושב רעננה, בן 20, היה חלק מכוח אגוז שלעברו נורה טיל RPG במבנה בשכונת אל-אמל. הלווייתו תתקיים מחר בערב.
2 צפייה בגלריה
  רס"ל סיון ווייל ז"ל
  רס"ל סיון ווייל ז"ל
רס"ל סיון ווייל, שנפל בתקרית
(צילום: דובר צה"ל)
בתקרית הקשה נהרג רס"ל אלון קודריאשוב, ונפצעו עוד 15 לוחמים, בהם חמישה באורח קשה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.
התקרית הקשה התרחשה סמוך לשעה 10:00 ביום שישי האחרון, כאשר טיל RPG אחד שוגר על ידי מחבל לעבר אחת הקומות העליונות במבנה שבו שהה הכוח מאגוז, בשכונת אל-אמל במערב חאן יונס, עליה פשטה בשנית חטיבת הקומנדו בשבוע שעבר.
כתוצאה מהפיצוץ וקריסת קירות במבנה נפגעו 17 הלוחמים. בזירה התנהל מבצע חילוץ מורכב ומהיר בהובלת יחידת 669 ומסוקי חילוץ של חיל האוויר, שפינו את הפצועים לבית החולים בתוך 55 דקות מרגע הפיצוץ. את זירת החילוץ אבטחו לוחמי גבעתי וכלי טיס של חיל האוויר שבודדו את המקום. בחלק מהפצועים קשה בוצעו ניתוחי שטח מצילי חיים.
בזירת המגנן שממנו פועלים כוחות היחידה בימים האחרונים, בעיקר באזור בית החולים נאסר, הייתה היתקלות גם ביום חמישי, כאשר מחבל זוהה מתקרב למקום וכוח אבטחה צה"לי חיסל אותו. לוחמי אגוז עצרו בשכונה כ-20 מבוקשים של חמאס שחקירתם הביאה לאיתור פירי טרור רבים השבוע, אף שצה"ל כבר פעל בשכונה בשיא התמרון. באחד הפירים התגלה מאגר גדול של עשרות מטענים רבי עוצמה.
2 צפייה בגלריה
מחבלים תקפו את כוחות צה"ל במתחם הרפואי נאסר
מחבלים תקפו את כוחות צה"ל במתחם הרפואי נאסר
תיעוד הירי לעבר לוחמי אגוז
טיאו דזיאן, חברו הטוב של סיון מילדות, סיפר: "סיון היה החבר הכי טוב שלי. אהבנו לבלות יחד כשהיינו יוצאים מהצבא. החלום שלו היה להגיע לשרת באגוז, הוא רצה להגיע לאליטה של הקרבי בצבא. הוא היה בחור ביישן, וראינו שמאז שהוא הגיע ליחידה הוא נפתח. הוא פרח בצבא".
על פציעתו הוא סיפר: "הוא נפצע לפני כשלושה חודשים בחאן יונס, כשהיה שם כבר יותר מחודשיים ברציפות. הוא החלים וביקש לחזור כמה שיותר מהר לצוות. היה לו חשוב לחזור אל החברים, ולא לנטוש אותם. הוא חזר לעזה בשבת שעברה. הכניסה התעכבה וחשבנו שנוכל לחגוג יחד פורים, אבל בסוף הם נכנסו ואמרתי לו שקטן עליו, ושנחגוג כשהוא ייצא".
סיון הותיר אחריו הורים, שעלו מצרפת בשנת 1998, שני אחים ואחות. לדבריו דזיאן, "המשפחה החליטה לתרום את האיברים שלו שלא נפגעו, ומבקשת שכמה שיותר אנשים יגיעו להלוויה, ועם דגלי ישראל".
חיים ברוידא, ראש העיר רעננה, ספד לרס"ל ווייל: "הלב נשבר עם היוודע דבר נפילתו של בן העיר, בוגר תיכון מטרווסט, בקרב ברצועת עזה. רעננה איבדה במלחמה את הטובים שבבניה ובנותיה. כולנו מחבקים את משפחת ווייל וכואבים את כאבה על נפילתו בקרב של סיון".