גורם מדיני בכיר בישראל אמר כי "לאחר משא ומתן ארוך שהתנהל בין ארה"ב, ישראל ולבנון, חתמו הערב נציגי שלוש המדינות על מסגרת עבודה משולשת שנועדה להוביל להסכמים עתידיים בין ישראל ללבנון על מנת לסיים את הסכסוך בין המדינות ולהגיע להסדר שלום". עוד אמר הבכיר כי "ישראל תשמור על רצועת הביטחון שלה בגבולות הקו הצהוב בלבנון עד ליום שבו חיזבאללה ויתר ארגוני הטרור בלבנון יפורקו מנשקם. יישמר חופש הפעולה הצבאי של צה"ל בכל רצועת הבטחון להסרת איומים מכל סוג שהם. ישראל ולבנון הסכימו על שני אזורים סמוכים לקו הצהוב שהומלצו על ידי צה"ל שבהם יהיה פיילוט של פירוק חיזבאללה והעברת השטח לשליטת צבא לבנון: אזור אחד מחוץ לקו הצהוב ודרום לליטני, והשני מחוץ לקו הצהוב המקורי וצפונית לליטני".





