1 צפייה בגלריה
אביגדור קהלני
אביגדור קהלני
אביגדור קהלני ב-2016
(צילום: יריב כץ)
גיבור המלחמה והשר לשעבר אביגדור קהלני מאושפז במצב קשה בבית החולים איכילוב בתל אביב. מבית החולים נמסר בצהריים (שלישי) כי הוא סובל מזיהום, ובשלב זה לא נשקפת סכנה לחייו. חברים קרובים שלו אמרו כי הוא סובל מחיידק טורף וביקשו להתפלל לשלומו ובריאותו.
קהלני פיקד במלחמת ששת הימים על פלוגת טנקים ונפצע קשות בצפון סיני. במלחמת יום כיפור השתתף בקרבות בעמק הבכא כמפקד גדוד 77 וקיבל את עיטור הגבורה על פועלו במלחמה זו. ב-1989 השתחרר מצה"ל בדרגת תת-אלוף.

לאחר שחרורו הצטרף למפלגת העבודה וב-1992 נבחר לכנסת. הוא כיהן כבחבר בוועדת החוץ והביטחון ובוועדת החינוך והתרבות. ב-1993 התמודד מטעם העבודה לראשות העיר תל אביב אך הפסיד למועמד הליכוד רוני מילוא והתמנה לממלא מקום ראש העיר.
ב-1995 עזב את מפלגת העבודה והיה ממקימי מפלגת "הדרך השלישית", שדגלה בין היתר בשמירה על רמת הגולן תחת שליטת ישראל בכל הסכם שלום עתידי עם סוריה. ב-1996 הוביל בבחירות את הרשימה, והיא זכתה בארבעה מנדטים. בעקבות זאת כיהן כשר לביטחון הפנים בממשלתו הראשונה של בנימין נתניהו.
ב-1999 לא עברה המפלגה את אחוז החסימה. בשנת 2001 זוכה מכתב אישום שהוגש נגדו בטענה שבתור השר לביטחון הפנים הדליף מידע לאיש העסקים עופר נמרודי, שנגדו התנהלה חקירה. ב-2002 זוכה גם במשפט חוזר שנערך לו. לאחר פרישתו מהפוליטיקה כיהן קהלני כיו"ר האגודה למען החייל בשנים 2007 עד 2015.