1 צפייה בגלריה
מגדלי YOO בתל אביב
מגדלי YOO בתל אביב
מגדלי YOO בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
תושבי שכונת היוקרה פארק צמרת בתל אביב לא נרגעו גם הבוקר (רביעי) מהאש שנפתחה אמש סמוך למגדלי YOO, ככל הנראה במטרה להזהיר עבריין שגר שם. זאת, לאחר שרק לפני כשלושה חודשים אותו עבריין, בשנות ה-40 לחייו, נפצע באורח קל מירי בזמן שישב ברכבו בחניון בשכונה. בהודעות שנשלחו בקבוצת הוואטסאפ "תושבי והורי פארק צמרת" הביעו התושבים חשש מכך שבפעם הבאה הירי עלול לפגוע באחד מהילדים שגרים בשכונה.
"לא הבנתי, אתמול היו יריות במקום שהילדים שלנו מסתובבים ומשחקים בשגרה, והתגובה של אנשים פה היא שהמשטרה עושה את עבודתה נאמנה? ראבק, זה הגיוני??", כתב אחד מתושבי השכונה. דיירת אחרת כתבה: "אני רשמתי שזה בסוף מה שיקרה, ומה אז יהיה אם מישהו חף מפשע ייפגע. יש פה ילדים, נוער ומבוגרים שמסתובבים פה. למה צריך לחיות בפחד בבית שלך?".
חלק מהתושבים אף האשימו את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שעתיד להתמנות שוב לתפקיד. "אין תקציב, אין תנאי קבלה, אין כוח אדם. אין משטרה במדינת ישראל. ראש הממשלה שנבחר מזניח את משטרת ישראל 14 שנה", כתב אחד מהם. "זה גדול עליהם, זה גוף מוזנח. תפני לביבי במקום למשטרה". תושב אחר כתב: "כמה מכם נתנו לילדים ללכת לבד לבית ספר היום? ראיתם פה ניידת הבוקר? ראיתם משטרה מסתובבת פה ומייצרת תחושת ביטחון? קשקוש. ביבי, זיבי או בן גביר לא רלוונטיים".
בהמשך התייחסה אחת הדיירות לכך שיש דיירים מפוקפקים ששוכרים דירות בשכונה, להם היא קראה "גידולים". לדבריה, "יש פה כמה 'גידולים' בשכונה שחייבים לעקור מהשורש ולראות משם איך ממשיכים הלאה. זה שנותנים להם וממשיכים להשכיר להם דירות פה רק מזהם את השכונה הזאת יותר. בכל בניין ובניין יש פה 'זיהום'. זה שמחליטים להתעלם ולשים יד על הפה זו כבר בעיה אחרת". עוד נכתב: "יש תופעה של עבריינים שמנסים להיכנס למגדלים שלנו ופוגעת לכולם בחיי היומיום ובאווירה".

שני רוכבים על אופנוע "טי מקס" פתחו אמש באש ברחוב ניסים אלוני שבשכונת היוקרה ונמלטו מהמקום. נזק נגרם לקיר מבנה ולא דווח על נפגעים. המשטרה פתחה בחקירה, כשהחשד כאמור הוא שהיעד היה עבריין שגר במגדלי YOO ושלא מדובר בניסיון חיסול אלא ב"אזהרה".
לפני כשלושה חודשים אותו עבריין נפצע כאמור באורח קל מירי בזמן שישב ברכבו בחניון באותו רחוב. מדובר בעבריין מוכר ששמו עלה בעבר לכותרות בהקשר של פרשיות הונאה, סחיטה וזיוף בכרטיסי אשראי. במרחב ירקון של המשטרה אמרו כי האיש לא נפגע מהירי עצמו - וכי הוא פונה לבית החולים איכילוב בעיר. "מבדיקה ראשונית של שוטרים שהגיעו למקום עלה כי לפי החשד בוצע ירי לעבר רכב בחניון. מצבו של הגבר הוגדר קל על ידי גורמי רפואה. הרקע לאירוע פלילי ונסיבות האירוע נבדקות", נמסר אז מהמשטרה.