דיווחים, בעיקר באזור הצפון, על תקלות מיקום במערכות הניווט: במייל האדום של ynet התקבלו הודעות רבות לפיהן אפליקציות גוגל מפות, waze ואפליקציות מבוססות מיקום אחרות מראות נתונים שגויים, ככל הנראה עקב תקלה או שיבושים ב-GPS.

1 צפייה בגלריה
איכון הטלפון השגוי, הטלפון אוכן בשמיר כלשמעשה רון היה בקרית חיים
איכון הטלפון השגוי, הטלפון אוכן בשמיר כלשמעשה רון היה בקרית חיים
"הייתי בקריות, וה-waze זיהה שאני בקיבוץ שמיר"
(צילום: רון קריסי )
בין היתר נכתב כי לתושבים המתגוררים בחיפה, בקריות, בכרמיאל וביישובים אחרים בצפון, ה-GPS מראה כביכול שהם נמצאים בקיבוץ שמיר שבגליל העליון, או במקומות אחרים.
בעיה דומה - שעלולה להיות חמורה יותר - מתרחשת גם באפליקציית פיקוד העורף. רון קריסי, בן 27 מראשון לציון, סיפר כי בעת שהיה שלשום (שישי) בקריות קיבל התרעה מפיקוד העורף על דרישה להיכנס למרחב המוגן.
"נכנסתי למרחב המוגן, ואז כשבדקתי באפליקציה התברר לי שההתרעה כוונה בכלל לגבול הצפון, וה-GPS זיהה אותי שם בטעות", סיפר ל-ynet. לדבריו, הבוקר בעת שהשתמש ב-waze "הוא הראה שאני נמצא בקיבוץ שמיר, בזמן שהייתי בכלל בקריות".
דוברת מערך הסייבר הלאומי, ליבי עוז, אמרה בתגובה: "במהלך הלחימה מופעלים באופן יזום שיבושי GPS לצרכים שונים. על האזרחים להיות מודעים לכך שהפעלת השיבוש יכולה לגרום לתופעות שונות וזמניות ביישומים מבוססי מיקום".
בדובר צה"ל ובמערך הסייבר הלאומי הוסיפו לאחר מכן כי "באפליקציית פיקוד העורף ההמלצה היא להיכנס להגדרות ולהוסיף את המיקום שלך תחת 'אזורי עניין'".