פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום שיח'ה סואעד (41), עדן סואעד (22) וסובחייה סואעד (22), תושבות סלמה, בגין תקיפת תינוקות ופעוטות שבהן טיפלו במסגרת עבודתן ביישוב סמוך לכרמיאל.
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין אמיר אלרון, הנאשמות שימשו כמטפלות וכסייעות ב"מעון צורית", מעון בפיקוח משרד החינוך הנמצא ביישוב צורית הסמוך לכרמיאל, שבו טופלו 19 תינוקות ופעוטות, שגילם נע בין מספר חודשים ועד שלוש שנים.

3 צפייה בגלריה
המטפלות החשודות בהתעללות בבית המשפט
המטפלות החשודות בהתעללות בבית המשפט
הסייעות בבית המשפט, היום
(צילום: עידו ארז)
במהלך עבודתן במעון, הנאשמות תקפו פעוטות בהזדמנויות רבות בכך שאחזו בהם בחוזקה, משכו אותם בידיהם וברגליהם תוך הנפתם באוויר, גררו אותם, משכו אותם באוזניהם והטיחו אותם בחוזקה על מזרנים. באחד המקרים, אחת הנאשמות ניגשה לעבר תינוק ששכב עם גבו למזרן, אחזה בידו וברגלו והפכה אותו בכוח על גבי המזרן. לאחר מכן היא לחצה את גופו למזרן וכיסתה אותו בשמיכה עד מעל לראשו.
במקרה אחר תפסה אחת הנאשמות תינוק בחוזקה, הרימה אותו באוויר, הפכה אותו והשליכה אותו בחוזקה על המזרן כשפניו וגופו מופנים כלפי מטה. מיד לאחר מכן לחצה את גופו אל המזרן באמצעות ידיה וכיסתה אותו בשמיכה.
"יש כאן תינוקות שעשו להם דברים מזעזעים. השופט אמר במהלך הדיון שהוא מזועזע ולא יכול לצפות בתיעוד הקשה", אמר אבא לפעוטה במעון. "אנחנו מזועזעים מהמקרה הזה, וזה חייב להיפסק. צריך להיות כאן שינוי בחקיקה וענישה מחמירה כלפי הנאשמות. עבורנו, ההורים, זה זעזע את העולם שאנחנו מכירים. לא מבין מאיפה מגיע כל הרוע הזה".
הפרקליטות מייחסת לשלוש עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות. השופטת טל תדמור זמיר הורתה על הארכת מעצרן של הנאשמות עד ליום ראשון הבא, אז יתקיים הדיון בבקשה התביעה להורות על הארכת מעצרן עד תום ההליכים המשפטיים נגדן.
3 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן בצורית
תיעוד ההתעללות בגן בצורית
מתוך התיעוד: משכו, גררו והטיחו
עו"ד קארין לגטיוי, המייצגת את משפחות הפעוטות, אמרה כי "מדובר בכתב אישום חמור, שמייחס לנאשמות עבירות חמורות. אנחנו נמצאים בפני מכת מדינה - לא מדובר באירוע אחד או שניים. אנחנו פוגשים את האירוע הזה כמעט כל שבוע במקום אחר בארץ. אני חושבת שהגיעה העת לעשות כאן עצירה מוחלטת של המגפה החמורה הזו, ואנחנו ממתינים שבית המשפט יקבל את ההחלטה שלו, ויחמיר את הענישה בצורה החלטית".
נציגי הנאשמות, עורכי הדין יוני דדון ועאדל דבאח ביקשו דחייה במועד הדיון בבקשת המעצר עד תום ההליכים, כדי לאפשר להם לקבל את כל חומרי החקירה. עו"ד דב הירש, שמייצג גם הוא את אחת מהנאשמות, ביקש לקיים את הדיון כבר היום, ואמר כי יש לשחרר את מרשתו מהמעצר: "מדובר בצעירה ללא עבר פלילי".