4 צפייה בגלריה
הפגנה נגד שחרור מו'דם לאלון קסטיאל
הפגנה נגד שחרור מו'דם לאלון קסטיאל
כלא צלמון
(צילום : אביהו שפירא)
הפרקליטות החליטה בימים האחרונים כי תגיש כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד סוהרת מכלא צלמון שעל פי החשד קיימה יחסי מין עם אסירים פליליים, ונגד מוניב קזאילה, קצין המודיעין לשעבר בכלא, שעל פי החשד "חיזר" אחרי הסוהרת, שלח לה הודעות "אהבה" ולא דיווח על התנהלותה. סעיפי האישום בשלב הזה כוללים הפרת אמונים והשמדת ראיה.
החקירה של יחידת להב 443 העלתה כי הסוהרת קיבלה כסף מזומן, תמרוקים ותכשיטים מאסיר שעמו קיימה יחסים מיניים. הסוהרת, ששמה אסור בפרסום בהחלטת בית משפט, פוטרה משירות בתי הסוהר (שב"ס) לפני כמה חודשים, כמו גם קצין המודיעין קזאילה שנחשד בפרשה וכעת מסתמן כי גם נגדו יוגש כתב אישום בכפוף לשימוע.
4 צפייה בגלריה
בית סוהר מגידו
בית סוהר מגידו
טענה כי ננעלה עם האסירים בתוך התא לאחר שהדלת נטרקה. אילוסטרציה
(צילום: גדי קבלו )
במהלך החקירה עלה כי נוצר קשר בין העבריין מאור נתן, שכלוא בגין עבירות סמים וסחר בנשק, לבין הסוהרת החשודה. נתן, שריצה את מאסרו בין היתר באגף שבו עבדה הסוהרת, סיפר למקורביו על ההיכרות עמה ועל הכסף והמתנות שהעניק לה. הוא גם נחקר בפרשה, ובהתחלה הכחיש את מעורבותו, אך בשל הראיות שהוצגו לפניו ולאחר שהסוהרת הודתה, אישר כי קיים עמה יחסי המין וכי העניק לה מתנות וכסף רב.
בחקירתו סיפר נתן כי המתנה הראשונה שרכש לסוהרת הייתה שרשרת יהלומים בעלות מוערכת של כ-23 אלף שקלים. במהלך משמרת לילה, ביקשה הסוהרת מנתן להתלוות אליה למשרד מפקד האגף ושם לפי החשד קיימו השניים יחסי מין. עוד עולה כי האסיר אף שלח לבתה הפעוטה של הסוהרת עגילים וגורמט משובצים ביהלומים בשווי של 5,500 שקלים.
"הוא גם שלח לה סלסילה מלאה במוצרי קוסמטיקה ותמרוקים יוקרתיים, בעלות מוערכת של 2,500 שקלים", סיפר גורם המעורה בחקירה. מהפרטים החדשים עולה כי הסוהרת סיפקה לכאורה גמול בתמורה למתנות שקיבלה. באחת הפעמים היא הגיעה לתאו של האסיר, ויידעה אותו כי קיים שיח בכלא שלפיו הוא ושותפו לתא נגעו בסמים. נתן הכחיש, והסוהרת השיבה לו שלא ידאג, ושאם תהיה בעיה עם המודיעין, "היא פה" למענו. כמו כן, הסוהרת הייתה מכניסה לכאורה קופסאות אוכל לתאו.
4 צפייה בגלריה
התמונה של האסירים בכלא רימונים
התמונה של האסירים בכלא רימונים
"שלח לה עגילים וגורמט משובצים ביהלומים בעלות של 5,500 שקלים". אילוסטרציה
(צילום: צביקה טישלר)
מחומר החקירה במשטרה עולה כי קצין המודיעין באותה התקופה בכלא, קזיאלה, טייח לכאורה דיווחים ותלונות שהגיעו בקשר לסוהרת. במהלך חקירותיו מסר הקצין גרסאות סותרות, והכחיש כי על קיום קשר אישי עם הסוהרת. עם זאת, חומר החקירה מעלה כי הוא נהג לשלוח לה עשרות הודעות אהבה וקנאה בוואטסאפ. קזאילה אף הודה בחקירה שמחק התכתבויות עמה, ושהתקשר אליה כמה פעמים מהוואטסאפ, לאחר שביולי 2020 נחשף כי הסוהרת ננעלה במהלך הלילה בתא עם שני עבריינים מארגון פשיעה מוכר.
בשב"ס חשדו כי כי הסוהרת נכנסה אז אל התא בכוונת תחילה וקיימה עמם יחסי מין, אף על פי שדיווחה כי נכנסה אליו רק משום שאחד האסירים אמר שאינו חש בטוב. לדבריה, היא ננעלה בתוך התא לאחר שהדלת נטרקה ואין אפשרות לפתוח אותו מבפנים, וכי מכשיר הקשר לא היה בידה - גרסה שבשב"ס התקשו לקבל.
4 צפייה בגלריה
אסירים וסוהרים בכלא
אסירים וסוהרים בכלא
"הנוהל לגבי כניסה של סגל לתאי כליאה במהלך הלילה חד וברור". אילוסטרציה
(צילום: אלעד גרשגורן)
מתחקיר האירוע עולה כי הסוהרת נכנס אל התא בסמוך לשעה 04:30 לפנות בוקר ושהתה שם עד סביבות השעה 06:30 בבוקר - אז הגיעו לאגף שני סוהרים וקצין וגילו לתדהמתם שהסוהרת לא נמצאת. הם החלו לחפש אותה בתאים, עד שהבחינו כי היא נעולה בתוך התא. בכירים בשב"ס הביעו אז תמיהה על גרסתה של הסוהרת.
"זה סיפור מוזר, הנוהל לגבי כניסה של סגל לתאי כליאה במהלך הלילה חד וברור. פתיחה של תא נעשית אך ורק באישור ובנוכחות קצין. למה היא נכנסה לשם ללא מכשיר קשר?", תהו אז הבכירים. "מדוע לא הזעיקה מיד עזרה אם האסיר איבד את ההכרה כפי שהיא טענה? היא הרי יכלה לדפוק על הדלת של התא והיו שומעים אותה מיד".
מאז, כאמור, הסוהרת וקצין המודיעין פוטרו משירות בתי הסוהר וכעת הם עומדים בפני שימוע מול הפרקליטות לפני ההחלטה הסופית על הגשת כתבי אישום נגדם. בא כוחה של הסוהרת סירב להגיב לדברים.