מטוס "יונייטד איירליינס", שהיה בדרכו מנתב"ג לנמל התעופה ניוארק בניו ג'רזי, עבר דרך מערבולות אוויר שגרמו לטלטלה עזה - שהובילה לשינוי מסלול הנחיתה של המטוס, ולכך ששישה נוסעים פונו לבית החולים בסיום הטיסה.

טיסה 85 של יונייטד איירליינס מתל אביב הייתה אמורה להמריא ב-11:30 לניוארק, והמריאה באיחור לקראת השעה 13:00. בשל תנאי מזג האוויר הקשים, היא נקלעה כאמור לסופה, ונחתה בשדה תעופה מרוחק מניוארק ב-18:20 (שעון מקומי). מדובר במרחק של שעה ורבע נסיעה מאזור מנהטן, דבר שהקשה על שומרי השבת. לפי גורמים רשמיים, שישה אנשים הועברו לטיפול בבתי החולים המקומיים, כשאף אחת מהפציעות לא הייתה חמורה. אחד מהם סבל מ"תקרית רפואית", ואחרים ממחלת נסיעה. כולם כעת במצב טוב.
הנוסעים התלוננו על בחילות, כאבים בחזה ובגוף כתוצאה מהמערבולת, אמרו גורמי הרפואה. 319 בני אדם היו על מטוס הבואינג 787. המטוס תדלק, והמשיך לנמל התעופה הבינלאומי ניוארק ליברטי, שאליו יועד במקור, נמסר מיונייטד איירליינס.
רועי גונן, אחד מהנוסעים, סיפר ל-ABC: "הלב שלי קפץ כמה פעמים, אפילו שלחתי לאשתי הודעה לכל מקרה". הוא סיפר כי ראה אישה מקיאה שני מושבים מאחוריו, ואמר כי גם נוסעים אחרים חשו ברע במהלך הטיסה. "הטייס אמר תודה על הסבלנות וההבנה, אבל לאף אחד לא הייתה הבנה או סבלנות".
בהקלטת קשר של הטייסים ניתן לשמוע אחד מהם מכריז על מצב חירום, ומבקש לנחות בנמל התעופה סטיוארט בגלל שהדלק אזל. מיונייטד איירליינס טרם נמסרה תגובה על האירוע.