שעות לאחר ההתנפלות של קבוצת יהודים על שליח וולט ממוצא ערבי - בעל רשת המאפיות אבולעפיה, סעיד אבולעפיה, שמחוץ לסניף בנמל תל אביב אירעה הקטטה, נמנע מלכנות את האירוע כתקיפה לאומנית, אך הודה כי אחד מהתוקפים ניסה לחלץ ממנו אם הוא נמצא "בישראל או בפלסטין".
לדבריו, "חבורה של שיכורים" פצחה בוויכוח עם שליח ערבי בשל מוצאו - וכשיצא מחוץ לסניף כדי להפריד בין הניצים ולהרגיע את הרוחות, הותקף על-ידי אחד הצעירים היהודים בדחיפות ובאגרופים. "אחד החברים שאל אותי בצרחות אם אנחנו בישראל או בפלסטין, ועניתי לו שאנחנו בישראל ושאין צורך לצרוח", אמר סעיד. "הצעתי לשני הצדדים לשבת ולשתות משהו קר על חשבוני ולהירגע, ובתגובה אחד התוקפים דחף אותי ואמר לי לא להתערב".
2 צפייה בגלריה
הקטטה בנמל תל אביב
הקטטה בנמל תל אביב
אחד התוקפים מכוון את האקדח המאולתר אל עובד הניקיון
אבולעפיה הוסיף כי גם כשביקש ממנו להירגע, אחד מחבריו היכה אותו בפניו עם אגרוף, ושלושה נוספים התנפלו עליו והחלו להלום בו. "השיא היה כשעובד שניקה שולחנות ניסה להפריד, ואחד התוקפים הוציא סוג של אקדח וירה בראשו של העובד. בדרך נס הדבר לא הסתיים במותו". ל-ynet נודע כי מדובר באקדח מאולתר שהחזיק אחד הצעירים היהודים. "קפצתי על היורה ונטרלתי אותו", הוסיף אבולעפיה. "העובדים ראו שהותקפנו והבחינו בעובד מתבוסס בדמו, ויצאו כדי להבריח את התוקפים".
כאמור, אבולעפיה אמר כי מבחינתו לא מדובר באירוע על רקע לאומני, אלא אלימות פושעת ששוררת בחברה הישראלית. "זה טרור של אנשים שמרשים לעצמם לצאת לבילוי עם נשק ולהתנהג כמו במערב הפרוע", אמר. "הטרור החברתי הוא הסכנה הגדולה ביותר לדמוקרטיה הישראלית. משפחת אבולעפיה מאז ומתמיד לקחה חלק מכובד בהיסטוריה של תל אביב ומדינת ישראל, ועל זה יעידו רבים וטובים.
2 צפייה בגלריה
עובד של סעיד אבולעפיה
עובד של סעיד אבולעפיה
עובד אבולעפיה שנפצע באורח קל
"כואב לי שיש מי שמנסים לפגוע ולתאר את המעשה כמעשה לאומני. אני מבטיח שאמשיך בדרכי כאזרח נורמטיבי של מדינת ישראל, וכערבי - לחתור לדו-קיום ולכבוד הדדי, לרבות המשך התרומה לכוחות הביטחון, סגירת המאפיה בפסח וכיבוד המסורת של העם היהודי. במקביל, אעשה הכול כדי לעקור את הטרור החברתי והאלימות שהורסים כל חלקה טובה במדינתנו היקרה".
בתיעוד מהקטטה בנמל תל אביב נראים המעורבים מחליפים מהלומות ומשליכים כיסאות ומשטחי עץ לעבר הכביש, וכל זאת לעיני המבלים בנמל. המשטרה פתחה בחקירת האירוע לאחר קבלת דיווח, והמעורבים עזבו את המקום לפני הגעת הכוחות.
מהמשטרה נמסר שהרקע לאירוע פלילי, ונסיבות האירוע נחקרות. במשטרה אומרים שהם אספו את מצלמות האבטחה ויזמינו בקרוב את החשודים לחקירה. בנוסף קיים חשד שאחד מהיהודים השתמש בגז פלפל. אחד מהעובדים נפצע באורח קל.