חשד לרצח ולחיסול בשני אירועים נפרדים בגליל: הנער אמיר אבו אלהיג'א, בן 16, נורה למוות הלילה (בין שישי לשבת) בעיר טמרה שבגליל התחתון. בתיעוד מהירי נראה אבו אלהיג'א עומד בצמוד למכונית כשלצדו כמה אנשים נוספים, כשלפתע נפתחת אש לכיוונם והם מתחילים לברוח. ככל הנראה, הנער לא היה היעד. שעות לאחר מכן: עו"ד לשעבר ג'מאל חיר, תושב אבו סנאן בשנות ה-60 לחייו, נרצח בפיצוץ רכב בכביש בגליל המערבי - על פי החשד מדובר בחיסול פלילי.


הירי בטמרה התרחש בשעה 01:45. המשטרה פתחה בחקירת חשד לרצח, ומסרה כי הנער נפצע תחילה באורח אנוש, ובהמשך נקבע מותו בבית החולים רמב"ם בחיפה. עוד נמסר כי "שוטרים הוזנקו למקום האירוע והחלו בסריקות לאיתור חשודים בירי". במשטרה חושדים שהרקע לאירוע הוא "סכסוך בין עבריינים".
מתחילת השנה נרצחו 43 בני אדם בחברה הערבית - והמשטרה הצליחה לפענח רק ארבעה מהמקרים. קרוב משפחתו של אבו אלהיג'א אמר: "אמיר היה נער חייכן ונהדר. רצחו אותו בדם קר. הוא לא עשה שום טעות ולא פגע באחרים, ובסוף חוטפים את חייו תוך שניות ועוד בחודש הרמדאן".
הוא הוסיף: "אין לי מילים. האירוע מזעזע וכואב מאוד. אנחנו לא יודעים מי הבא בתור. הכול צפוי, גם ילדים יירצחו".
2 צפייה בגלריה
הנער אמיר אבו אלהיג'א שנורה למוות בטמרה שבגליל התחתון
הנער אמיר אבו אלהיג'א שנורה למוות בטמרה שבגליל התחתון
אמיר אבו אלהיג'א
קרוב משפחה אחר שיתף, ומתח ביקורת על התנהלות הרשויות: "אנחנו עדים לאירועי ירי כמעט כל יום ביישוב, אבל הטיפול לא ראוי ומורגש סוג של אוזלת יד של כל הגורמים. חובה לעצור את הפושעים האלו לפני שירצחו אחרים. בטמרה הכתובת הייתה על הקיר - והתוצאה היא רצח נער".
חבר של אבו אלהיג'א סיפר: "אני עוד לא מאמין שחברי אמיר נרצח. הוא נער מיוחד ונחמד ולא מוכן לפגוע באחרים. הוא בכלל לא אלים, למה שירצחו אותו? אין אצלנו ביטחון אישי. אני מאוד חושש שהמקרה הקשה יחזור על עצמו שוב כי אין מי שיטפל בירי".
מדובר בעלייה בהיקף הרציחות בחברה הערבית בהשוואה לאשתקד. לשם השוואה, בשנה שעברה מספר הנרצחים עד 3 במרץ עמד על 38, בעוד שנכון להיום נרצחו השנה 43 בני אדם.
2 צפייה בגלריה
הרכב שהתפוצץ בכביש שבין ירכא לאבו סנאן - ועו"ד לשעבר ג'מאל חיר שנרצח
הרכב שהתפוצץ בכביש שבין ירכא לאבו סנאן - ועו"ד לשעבר ג'מאל חיר שנרצח
הרכב שהתפוצץ בכביש שבין ירכא לאבו סנאן - ועו"ד לשעבר ג'מאל חיר שנרצח
שעות לאחר הרצח בטמרה נרצח עורך הדין לשעבר ג'מאל חיר בעת שרכבו התפוצץ בכביש שבין ירכא לאבו סנאן בגליל המערבי. על פי המשטרה הרקע ככל הנראה פלילי, ועל פי החשד מדובר בחיסול.
בשעה 7:25 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב אשר על הרכב שהתפוצץ באבו סנאן. צוות מד"א שהוזעק לזירה פינה למרכז הרפואי לגליל בנהריה את עורך הדין במצב קשה ולא יציב, עם פציעה רב מערכתית - ובהמשך נקבע מותו בבית החולים.
חובשת רפואת חירום במד"א ברא עלי סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו את הרכב בוער. תוך כדי שמירה על בטיחות כיבינו את האש ומיד חילצנו את הגבר שהיה מחוסר הכרה וסבל מכוויות נרחבות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב".
פורסם לראשונה: 04:28, 23.03.24