במשטרה חושדים כי משפחה מיישוב בגליל התחתון נמצאת תחת מתקפת ירי רציפה מתוך כוונה לאלץ אותה להגיע לסולחה עם משפחה אחרת ולבטל את סדרת התלונות שהגישה בתחנת עפולה. בפשיטה גדולה של המשטרה על בתים ביישוב נעצרו חשודים במעורבות בכמה אירועי ירי ונתפסו רובה קרלו, שני אקדחים ואמצעי לחימה נוספים.
אתמול (יום ד'), סמוך לשעה 13:30 בצהריים, הגיע למשטרה דיווח על אודות ירי לעבר בית ביישוב הערבי דבורייה. כוחות גדולים של שוטרים ובלשים בפיקוד רב-פקד טל בבילה, קצין המודיעין והבילוש של משטרת עפולה, הגיעו לזירה והחלו לאסוף עדויות, ראיות וצילומים ממצלמות אבטחה שתיעדו את הירי.
במקביל התנהל מרדף בסיוע מסוק אחר אופנוען ורוכב נוסף שנמלטו לעבר שדות סמוכים. בתיעוד מהזירה נראה כי שני החשודים התקרבו מרחק קצר לבית במרכז היישוב, ואז אחד מהם פתח מירי מאקדח לעבר הבית ונמלט מהמקום.
2 צפייה בגלריה
כלי הנשק שנתפסו על ידי המשטרה
כלי הנשק שנתפסו על ידי המשטרה
כלי הנשק שנתפסו על ידי המשטרה
2 צפייה בגלריה
האופנוען החשוד בירי
האופנוען החשוד בירי
האופנוען החשוד בירי
ליד הבית אותרו כמה תרמילי קליעים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לבית, אולם מתברר כי גם לילה קודם לכן נפתחה אש לעברו. בעקבות גל המקרים פשטה כאמור המשטרה על כמה בתים בדבורייה וביצעה חיפושים שבמהלכם נעצרו כמה חשודים במעורבות באירועי הירי והחזקת אמצעי לחימה, ואותרו שלושה כלי נשק, מחסניות וכדורים.
במשטרה מתמודדים זה שלושה חודשים עם סכסוך שפרץ בין שתי משפחות ביישוב, ומעריכים שהמאבק ביניהן החל בחתונה שבמהלכה אירעה התגרות בין כמה צעירים משני הצדדים. במשטרה מעריכים כי גל הירי בימים האחרונים נועד להפעיל לחץ על אחת המשפחות להסכים לדרישה להגיע לסולחה, ולבטל את התלונות שהגישה במשטרה נגד בני המשפחה שחשודים בירי.
במחוז הצפוני מציינים בסיפוק תפיסה של יותר מאלף כלי נשק מאז תחילת השנה, בהם 450 רובים ואקדחים, 400 בקבוקי תבערה, 204 רימוני יד ועוד מטענים, זיקוקים ואמצעי לחימה נוספים.