המשטרה עצרה הערב (שישי) בנתב"ג צעיר מנתניה שברשותו נתפסו יותר מ-10 ליטרים של חומר החשוד כסם אונס (GBL - גאמה ביוטרולקטון), שאותו הוא ניסה להבריח ארצה. מהמשטרה נמסר כי הוא נעצר במסגרת "חקירה סמויה וחובקת עולם" שהתנהלה בשבועות האחרונים.
1 צפייה בגלריה
החומר שנתפס החשוד כסם אונס
החומר שנתפס החשוד כסם אונס
החומר שנתפס החשוד כסם אונס
(צילום: דוברות המשטרה)
על פי הודעת המשטרה, "היחידה המרכזית במחוז מרכז ניהלה את החקירה במסגרת המאבק חסר הפשרות בנגע הסמים". החקירה התמקדה בחשד לייבוא סמים ארצה על ידי תושב ישראל בעל אזרחות כפולה.
עוד נמסר כי בתוך כך, בלשי המשטרה של יחידה 747 במרחב נתב"ג ביצעו פעילות סמויה וממוקדת בשדה התעופה, שכללה מעקב אחר החשוד עם נחיתתו היום בארץ - לרבות תצפית אחר תנועותיו מרגע הירידה מהמטוס, דרך המעבר בביקורת הדרכונים ועד לשלב איסוף המזוודה שבה על פי החשד הבריח את הסמים ארצה.
בחיפוש בכבודתו של החשוד, תושב נתניה בשנות ה-20 לחייו, נמצאו חמישה בקבוקים הנחזים להיות "מים מינרלים" - ובהם כמות עצומה, כלשון הודעת המשטרה, של חומר החשוד כסם מסוג GBL. הבקבוקים הועברו להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל, והחשוד הועבר לחקירה. בכוונת המשטרה להביאו מחר לדיון בבית המשפט, בבקשה להאריך את מעצרו.
סם האונס מסוג GBL נמכר בבקבוקונים של 20 מ"ל במחיר של כ-3,000-2,500 שקלים לבקבוקון. מספיקות כמה טיפות בודדות כדי לטשטש אדם בוגר - ומכאן שהחומר, אם לא היה נתפס, היה יכול לשמש לסימום קורבנות רבים מאוד.