פיגוע ירי סמוך לקניון במעלה אדומים: שישה בני אדם נפצעו אחר הצהריים (שלישי) בפיגוע במרכז מסחרי בעיר שנמצאת מזרחית לירושלים. מצבם של שניים מהם קשה, והם מטופלים בבית החולים שערי צדק בבירה יחד עם פצוע נוסף שמצבו קל. בבית החולים הדסה הר הצופים מטופלים שלושה פצועים נוספים, נער בן 14 וצעיר בן 29 במצב בינוני ופצוע בן 37 במצב קל. בנוסף הגיעו להדסה חמישה נפגעי חרדה, שמצבם קל. תיעוד ממסע הירי - בנגן הווידאו שבפתח הכתבה.
המשטרה עדכנה כי המחבל, מוהנד מזארעה (20) שעובד במתנ"ס העירוני במעלה אדומים, חוסל על ידי לוחם מג"ב שהיה בדרכו למספרה באזור. בהודעה מטעמה נמסר כי "המחבל החל לפתוח בירי לעבר הקצין שחתר למגע ונטרל את המחבל". לאחר נטרולו של המחבל מהעיירה הפלסטינית אל-עיזריה, שהחזיק בהיתר עבודה ליהודה ושומרון, כוחות הביטחון סרקו במקום כדי לשלול הימצאות של מחבלים נוספים - והיציאה ממעלה אדומים נסגרה.

3 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הירי סמוך לקניון במעלה אדומים
זירת פיגוע הירי סמוך לקניון במעלה אדומים
סמוך לזירת הפיגוע במעלה אדומים
3 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הירי סמוך לקניון במעלה אדומים
זירת פיגוע הירי סמוך לקניון במעלה אדומים
זירת הפיגוע במעלה אדומים
(צילום: מתניה רייכמן, tps)
המחבל ירה תחילה לעבר סניף "בורגרסבר" במקום, אז המשיך לעסקים אחרים במרכז המסחרי - וניסה להימלט לרחוב המקביל דרך שיחים - עד שנוטרל בירי.
בעל חנות סמוך לזירה, שהיה עד ראיה לירי, סיפר ל-ynet: "ראיתי את המחבל רץ עם אקדח, חיסלו אותו. הוא היה עם וסט כמו של עובד עירייה". עדת ראייה אחרת סיפרה כי המחבל כיוון לעברה אקדח, אך לא ירה עליה לבסוף. אבי רחמים, מחזיק תיק הביטחון של מעלה אדומים, הוסיף כי "ממה שידוע - מדובר במפגע בודד שירה".
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, הגיע לזירת הפיגוע יחד עם מפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק - שם פגשו את הלוחם שנטרל את המחבל. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע גם הוא למקום - שוחח עם הלוחם ושיבח אותו בהצהרה לתקשורת: "התרשמתי מאוד, זה בדיוק מה שאנחנו רוצים - חתירה למגע, נחישות, נטרול ופעילות מאוד מהירה".

3 צפייה בגלריה
יעקב שבתאי עם לוחם מג״ב שניטרל את המחבל
יעקב שבתאי עם לוחם מג״ב שניטרל את המחבל
המפכ"ל בזירה יחד עם לוחם מג"ב שנטרל את המחבל בדרכו למספרה
(צילום משטרת ישראל)
בזמן הפיגוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי נמצאים בהערכת מצב בפיקוד מרכז, שנקבעה מראש. לשכת רה"מ מסרה כי נתניהו "מקבל עדכונים שוטפים ביחד עם שר הביטחון, בבסיס פיקוד מרכז על הפיגוע במעלה אדומים".
בחמאס בירכו על הפיגוע, ודובר הארגון עבד אל לטיף אל-קאנוע, כינה אותו "מבצע הירי ההרואי במעלה אדומים שליד העיר הכבושה ירושלים". לדבריו, מדובר "בהגנה על מסגד אל-אקצא ובתגובה לפלישות המתנחלים וביצוע טקסים תלמודיים בחצרותיו. ירי המהפכנים ולוחמי ההתנגדות לא ייפסקו בהגנה על אדמתנו והמקומות הקדושים, וכדי לסכל את תוכנית ממשלת המתנחלים לבנות את בית המקדש לכאורה על חורבות מסגד אל-אקצא".
לנוכח הפיגוע במעלה אדומים, עמותת נט"ל - המעניקה סיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע טרור ומלחמה - הודיעה כי תגברה את קו הסיוע שלה. ניתן ליצור קשר במספר 1-800-363-363 או באתר האינטרנט של העמותה. "הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי בעקבות הפיגוע".
השתתפו בהכנת הכתבה: לירן לוי, איתמר אייכנר וקורין אלבז-אלוש