4 צפייה בגלריה
כלי הנשק שבו רצח גבר את אשתו וניסה להתאבד
כלי הנשק שבו רצח גבר את אשתו וניסה להתאבד
האקדח שאותר בזירת הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)
אסאמה אבו מדיעם, אם לשישה ילדים, נרצחה ביריות בצהריים (יום שני) ברהט. לפי החשד, בעלה (34) ירה בה בראשה, וניסה להתאבד באמצעות ירי לראשו, ונפצע באורח קשה. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. מתחילת השנה נרצחו 21 נשים.
שניים מילדיה של אבו מדיעם הם בעלי צרכים מיוחדים. במשטרה לא מוכרים תלונות קודמות מצידה על עבירות אלימות.
חובשי מד"א עדן סבאג ועימאד נסאסרה סיפרו: "הגענו לדירה וראינו אישה בשנות ה-30, מחוסרת הכרה ועם פציעה חודרת בגופה. ביצענו בה בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".

מהמשטרה נמסר כי בסביבות השעה 14:45, התקבל דיווח במשטרת ישראל בגין אירוע ירי באחת השכונות בעיר רהט. שוטרי תחנת רהט הגיעו למקום ואיתרו את האישה במטבח הבית. בנוסף, הם זיהו את הבעל החשוד כשהוא פצוע, ופינו אותו עד לחבירה עם אמבולנס מד"א. בסריקות שביצעו השוטרים אותר אקדח עם מחסנית וכדורים.
על פי נתוני מדור נפגעי עבירה ומשפחה במשטרה, שמתפרסמים בדוח, בשנים 2022-2020 נרצחו בישראל 80 נשים - 34 מהן (43%) בנשק חם. "ככלל, כדי לקבוע האם הרצח נעשה בכלי נשק ברישיון, על המשטרה לתפוס את כלי הנשק ולקבוע מי החשוד ברצח", מסבירים כותבי הדוח.
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח ברהט
זירת הרצח ברהט
זירת הרצח ברהט
(צילום: הרצל יוסף)
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח ברהט
זירת הרצח ברהט
זירת הרצח ברהט
(צילום: הרצל יוסף)
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח ברהט
זירת הרצח ברהט
(צילום: הרצל יוסף)
"מנתונים שנמסרו לנו בעבר עלה כי שיעורי הפענוח של תיקי רצח של נשים יהודיות גבוהים משיעורי הפענוח של תיקי רצח נשים ערביות: ב-73% מתיקי הרצח של נשים יהודיות בשנים 2021-2020 הוגש כתב אישום עד אוגוסט 2022. זאת לעומת 42% מתיקי הרצח של נשים ערביות".
נתונים אלה צפו מחדש בחודש שעבר בעקבות רפורמה שמקדם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שמטרתה להגדיל את כמות הזכאים לרישיון נשק, שלפי ההערכות תוסיף עוד עשרות אלפי נשקים ברחובות – ובבתים. נציין כי במקרה הנ"ל לא ברור אם הבעל היורה החזיק בנשק ברישיון.
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס לרצח, וכתב ב-X (טוויטר לשעבר) כי "הרצח המחריד של אסאמה אבו מדיעם ביריות אקדח ברהט מצטרף לשורה ארוכה ועצובה של קורבנות בחברה הערבית והוא אחד מעשרות מקרי רצח שכוונו נגד נשים רק בשנה האחרונה".
לדבריו, "כמויות הנשק הבלתי חוקי שמסתובב בכפרים ובערים הערביות הן אחת הבעיות החמורות שמהוות סכנת מוות שמרחפת מעל אלפי אזרחים, נשים וילדים בלתי מעורבים. רק לפני שבועות בודדים ביקרתי ברהט, ושמעתי מקרוב על אתגריהם של תושבי העיר הדרומית. התרשמתי שהרוב המוחץ של תושבי העיר כמהים לשגרת חיים שקטה ורגועה, אבל נאלצים להתרגל לסטנדרטים של מערב פרוע. המצב ברהט, כמו ברוב היישובים הערבים - בלתי נסבל, והשינוי חייב להיות חד, מהיר ומקיף".