מאות מפגינים השתתפו היום (ו') בירושלים באירוע קבלת שבת שנערך במאהל משפחות הנרצחים והחטופים מול הכנסת. מייסד המאהל, יעקב גודו שבנו תום נרצח בקיבוץ כיסופים, חנך את עמוד האש שידלוק, כך על פי כוונת המפגינים, עד להחלפת הממשלה.
2 צפייה בגלריה
מחאה מול כנסת ישראל כנגד פעולות הממשלה בעת הלחימה
מחאה מול כנסת ישראל כנגד פעולות הממשלה בעת הלחימה
המחאה מול הכנסת, היום
(צילום: עמית שאבי )
2 צפייה בגלריה
מחאה מול כנסת ישראל כנגד פעולות הממשלה בעת הלחימה
מחאה מול כנסת ישראל כנגד פעולות הממשלה בעת הלחימה
המפגינים צעקו: "אי אמון עכשיו"
(צילום: עמית שאבי )
איתי ביכלר, אחיו של רב-סרן טל גרושקה ז"ל שנפל ב-7 באוקטובר, נשא דברים ואמר כי יש פער עצום בין המנהיגות של אחיו לבין המנהיגות של המדינה. "אני לא מתבייש להגיד שהייתי רוצה שהמנהיגים שלנו יהיה יותר כמו טל", אמר האח השכול. "לא הופתעתי מכך שבשבועות האחרונים אני מקבל תגובות שאני מבזה את זכרו ושאני אח גרוע. אני רוצה להגיד למכונת הרעל – יש לי יתרון עצום עליכם, אני יועץ אסטרטגי, אני מכיר את מכונת הרעל מבפנים, אני מכיר את כל השיטות שלכם, אתם לא מזיזים לי.
"הדרך היחידה לנצח את מכונת הרעל היא פשוט להתעלם ממנה, תנו להם להמשיך ולכו בדרך אחרת. כל פעם שמתעצבנים או מגיבים זה מראה שהם הצליחו. בואו נדליק אור איפה שיש חושך. המוות של אחי הבהיר לנו מה צריך לשנות פה, אנחנו צריכים מנהיגות שאומרת אחרי, אנחנו חייבים לצאת לדרך חדשה. אורגניזם שלא משתנה בטבע - לא שורד".

"נתניהו כבר התחיל את מסע הבחירות שלו"

דוד אגמון, תא"ל במילואים ששימש בשנות ה-90 ראש לשכתו של ראש הממשלה נתניהו למשך כמה חודשים, נשא דברים גם הוא ואמר כי נתניהו לא יתפטר מרצונו. "צריך לדבר פוליטיקה", אמר אגמון, "ב-8 באוקטובר הוא (נתניהו) התחיל לדבר על פוליטיקה ולבנות את ההישרדות שלנו ואנחנו גם צריכים לדבר פוליטיקה ולא להתבייש בזה".
לדבריו, "כל שנדרש היא מטרה אחת משותפת וקוראים לה 'בחירות עכשיו'. אנחנו צריכים להתאחד סביב מנהיג ולדבוק במצב הקיים ואיתו להפיל את הממשלה. היא לא תתפרק מתוכה, הדרך עוברת במשכן הכנסת בשכנוע של חמישה חברי קואליציה להצביע אי-אמון עם האופוזיציה. אנחנו צריכים להתכונן ליום הזעם שבו מאות אלפי אזרחים יגיעו למאהל המשפחות מול הכנסת בדרישה לבחירות עכשיו, אנחנו צריכים להיות מוכנים לשביתת שבת מול הכנסת עם כל משפחות החטופים והנרצחים".
אגמון הוסיף ואמר: "נתניהו כבר התחיל את מסע הבחירות שלו, הוא הקמפיינר הטוב בעולם. יש לדרוש מהמחנה הממלכתי להישאר בממשלה על מנת להפילה מבפנים".