כמאתיים בני אדם הפגינו הערב (רביעי) בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים במחאה על "הפקרות ביטחון התושבים", כדבריהם. זאת לאחר הצתת בית משפחת יושבייב היהודית בחודש שעבר. המפגינים הניפו שלטים נגד הממשלה ובגנות בית המשפט העליון: "דם יהודי אינו הפקר" ו"ממשלת עבאס מממנת את חמאס".
מוקדם יותר היום הפיצה משפחת יושבייב תיעוד מהלילה שבו הוצת ביתם, ובו נראים שני רעולי פנים מציתים בקבוקי תבערה ומשליכים אותם לעבר בית המשפחה.

3 צפייה בגלריה
תיעוד ההצתה של בית משפחת יושבייב בשייח גראח
תיעוד ההצתה של בית משפחת יושבייב בשייח גראח
מתוך תיעוד השלכת בקבוקי התבערה
(צילום: הקרן לאדמות ישראל)
ח"כ איתמר בן גביר ("הציונות הדתית") אמר בהפגנה: "לא אזוז מכאן עד שתוצב שמירה קבועה במקום כדי לשמור על ביטחון התושבים. אנחנו רק באמצע המאבק הצודק, ובימים אלו הגשנו בג"ץ נגד המשטרה שאוסרת על היועצים הפרלמנטרים שלי להיכנס".
בן גביר, שאחרי ההצתה הקים בשכונה סככה שאותה הוא מכנה "לשכה פרלמנטרית" הוסיף: "יש שלושה שבועות של שקט בשכונת שמעון הצדיק מאז שפתחתי לשכה פרלמנטרית. אני מבקש מכל אחד שיגיע לכאן שעה בשבוע ונאמר לכל השמאלנים שמגיעים לכאן ומקבלים מימון מהחמאס - ירושלים שלנו, מדינת ישראל שלנו, עם ישראל חי".
3 צפייה בגלריה
הפגנה בשייח ג'ראח
הפגנה בשייח ג'ראח
הפגנה בשייח ג'ראח, הערב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
הפגנה בשייח ג'ראח
הפגנה בשייח ג'ראח
ח"כ בן גביר בהפגנה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
סגן ראש העיר ירושלים אריה קינג הגיע גם הוא להפגנה והודה לבן גביר על נוכחותו במקום. "בן גביר הגיע לבקשת התושבים, שכל מה שהם ביקשו מהמשטרה זה שני שוטרים שישהו במהלך הלילה עד לאחר הרמאדן כדי לאבטח את המקום. המשטרה לא הסכימה והשיבה שהם לא חברת אבטחה. וכמה שוטרים היו פה ב-15 הימים מאז שבן גביר העביר את לשכתו? 60 במשמרת ולפעמים גם 200 שוטרים ומאז אף יהודי לא נפגע. בן גביר שווה גדוד של שוטרים, בזכותו נמנעו פיגועים".
בשייח ג'ראח שוררת מתיחות בין התושבים הערבים לקומץ היהודים שהתיישב בה. כבר שנים ארוכות מתנהל מאבק משפטי על פינוי משפחות ערביות מבתים שלפני מלחמת העצמאות היו שייכים ליהודים. אתמול קיבל בית המשפט העליון באופן חלקי ערעור שהגישו ארבע משפחות פלסטיניות האמורות להיות מפונות מהנכסים שבהם הן מתגוררות במשך עשרות שנים בשכונה. השופטים קבעו ברוב דעות כי המערערים לא יפונו מהבתים לפני הכרעה סופית בסוגיה, ובינתיים הם ישלמו לבעלי הנכסים מהקדש "נחלת שמעון" דמי שכירות מופחתים של 200 שקל בחודש.
בשנה האחרונה אירעו בשייח ג'ראח לא מעט עימותים אלימים בין הצדדים, ולא פעם תועדו גם רעולי פנים מיידים אבנים על מכוניות של ערבים באזור או משחיתים כלי רכב ערביים. מנגד, תושבי השכונה היהודים המעטים חווים אירועים אלימים תכופים. בדצמבר נדקרה מוריה כהן בידי שכנתה הערבייה בת ה-14. בינואר פונתה משפחת סאלחייה מביתה בשכונה, אחרי שימים קודם לכן התבצרו בניה על הגג עם בלון גז וחומרים דליקים.