2 צפייה בגלריה
תחרות יזמות בינלאומית ביוזמת שגרירות ישראל ביפן
תחרות יזמות בינלאומית ביוזמת שגרירות ישראל ביפן
מתוך הפרויקט
שגרירות ישראל ביפן קיימה לאחרונה פרויקט האקתון לפתרונות טכנולוגיים עבור אנשים החיים עם מוגבלויות. באירוע הסיום של הפרויקט שהתקיים במתכונת וירטואלית ומונגשת השתתפו נשיאת ארגון "שקל" ואשת שר החוץ ליהיא לפיד, שגריר ישראל ליפן, גלעד כהן ופעילים נוספים בתחום. את הפרויקט יזם וניהל נספח התרבות והמדע בשגרירות ישראל ביפן, אריה רוזן.
פרויקט ההאקתון (תחרות יזמות שבה המשתתפים מנסים לפתח פתרונות פורצי דרך לאתגר שנקבע מראש) יצא לפועל בשיתוף פעולה עם קרן ניפון - מהקרנות הפילנתרופיות הגדולות ביפן ואחד הגופים הכי גדולים בעולם שפועלים למען קידום פתרונות לאתגרים הקשורים לאנשים עם מוגבלויות. כמו כן מגוון ארגונים הפעילים בתחום בישראל תמכו בפרויקט, בהם נגישות ישראל, האקוטיזם, שכולו טוב, בית החולים לוינשטיין, תיקון עולם מייקרס, סיכוי שווה, קופת חולים כללית, אלאור, מכון טכנולוגי חולון, 8200 אימפאקט ו-Sign Now.
2 צפייה בגלריה
תחרות יזמות בינלאומית ביוזמת שגרירות ישראל ביפן
תחרות יזמות בינלאומית ביוזמת שגרירות ישראל ביפן
שיתוף פעולה ישראלי-יפני: האקתון לאנשים עם מוגבלויות
בתחרות השתתפו כ-200 ישראלים ויפנים שפיתחו מגוון רעיונות בתחום הטכנולוגיות המסייעות, בהם רעיונות למתקן מיוחד להגנה על כיסאות גלגלים בטיסות, אתר מונגש לתיירות רק לבעלי מוגבלויות ועוד. בתחרות ניצחה קבוצה מיפן שעבדה על פיתוח כיסא גלגלים המופעל באמצעות שרירי הפנים בלבד. הקבוצה תזכה בהזדמנות להציג את המיזם בכנס בינלאומי של הארגון Zero Project המתקיים במוסדות האו"ם בז'נבה, באפשרות להשתתף בתוכנית האצה בתחום ובפרס כספי שייסע להם בפיתוח המיזם.
ליהיא לפיד, שכיהנה כשופטת בחבר השיפוט של התחרות, אמרה: "הייתה לי הזכות להשתתף בהאקתון משותף בין יפן לישראל, שכולו במטרה לקדם שילוב וקידום לאנשים עם מוגבלות. קבוצה של אנשים מוכשרים מישראל ומיפן נפגשו למען קידום פתרונות טכנולוגיים בכדי לשבור את תקרות הזכוכית של אנשים עם צרכים מיוחדים. ככה נראה העתיד. כשאנשים וטכנולוגיה חוברים בכדי להביא שינוי למי שזקוקים לכך".
שגריר ישראל ביפן, גלעד כהן, הוסיף: "אנו מסכמים היום תהליך בו ישראלים ויפנים שנושא הסיוע לאנשים עם מוגבלויות חשוב להם, שיתפו פעולה למען מציאת רעיונות חדשים בתחום. אנו שמחים שיחסי ישראל יפן, אשר גדלים בהתמדה במגוון תחומים, הובילו לשיתוף פעולה פורה גם בנושא זה שהוא כה משמעותי. באופן אישי, התרגשתי מאד מהפרויקט האנושי והחשוב הזה".