ילנה טרופנוב (50) ואירנה טטי (73) הן שתי החטופות שמחזיקות באזרחות רוסית, ושוחררו הערב (רביעי) משבי חמאס. משפחתן עודכנה בדבר חזרתם ארצה, וצה"ל ושב"כ מסרו כי הן "מלוות כעת על ידי כוח צה"ל בשטח ישראל".
בדובר צה"ל ובשב"כ ציינו כי "יחידה מובחרת של צה"ל וכוח של השב"כ מלווים כעת בשטח ישראל את שתי החטופות השבות ארצה. לאחר שיעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי, כוחותינו ילוו את השבות עד להגעתן לחיק משפחותיהן בבתי החולים".


מטרופנוב התקבל אות חיים במהלך שהותה בשבי ברצועת עזה. בסרטון שפורסם בסוף החודש שעבר הופיעה ילנה יחד עם דניאל אלוני ורימון בוכשטב-קירשט, שכבר שוחררו מהשבי וחזרו ארצה בימים האחרונים.
בעלה של טרופנוב, ויטלי מקיבוץ ניר עוז, נרצח בטבח ב-7 באוקטובר. סשה, בנם היחיד, וחברתו ספיר כהן, ביקרו בקיבוץ בזמן מתקפת הפתע ונחטפו לרצועה יחד עם אמה המבוגרת של ילנה, אירנה טטי.
גל, חברה של סשה טרופנוב, בנה של ילנה ונכדה של אירנה, סיפרה כי "הן שתיהן מרגישות טוב ובסדר, ומגיעות לשיבא שם יחכו להן חברות מהקיבוץ. אנחנו נגיע בבוקר וניתן להן את הלילה לנוח. נראה שהן בטוב, הן מחייכות, בריאות, הולכות בכוחות עצמן. מבחינתנו הן חזרו כמו שהן יצאו, בטוחה שנפשית זה לא המצב. אנחנו מתרגשים לראות אותן אבל עדיין חצי מהלב שלנו בעזה, סשה וספיר. נעשה הכל כדי להחזיר אותם".
גל הוסיפה: "נראה לי שחיבוק זה הדבר שהן הכי צריכות וכמובן שכל מה שהן ירצו נדאג להן, אין דבר שהן ירצו שלא יהיה. אנחנו עדיין לא יודעים איפה הן יהיו כשהן ישתחררו מבית החולים אבל כשנגיע לגשר נעסוק גם בזה".
סשה פרידמן, קרובת משפחתה של ספיר, חברתו של סשה טרופנוב, אמרה ל-ynet Live: "אני שמחה עבורן שהן חוזרות מהשבי. אני ממש מחכה לראות את ספיר וסשה ברשימות הקרובות".

3 צפייה בגלריה
סשה  טרופנוב
סשה  טרופנוב
עדיין בשבי. סשה טרופנוב
מעזה התפרסמו תיעודים מהרגעים שבהם הועברו שתי החטופות משבי חמאס לידי הצלב האדום, כשלפי הדיווחים ההעברה נעשתה בעיר חאן יונס. בתיעודים נראים המונים מקיפים את החטופות ואת הרכב של הצלב האדום, וצועקים "אללה אכבר". מחבלים רעולי פנים מעבירים את השתיים לידי אנשי הצלב האדום, כשאירנה נראית מחייכת כשהי פוגשת את אחת מנציגות הארגון הזה.
בניגוד לשחרורים בפעימות קודמות, שתועדו אף הם, הפעם קהל העזתים שהתאסף מסביב היה גדול הרבה יותר - וקרוב יותר לחטופות באופן שנראה כמסוכן למדי.
השתתפו בהכנת הכתבה: אלכסנדרה לוקש ושרון כידון