ראש הממשלה קיים הערב מסיבת עיתונאים ממשרדו בירושלים, במקביל להפגנות ברחבי הארץ נגד ממשלתו ורגע לפני הפגנה של נציגי משפחות החטופים בכיכר בתל אביב.
בתחילת דבריו אמר נתניהו כי "תמצית המאבק שלנו לשחרור החטופים הוא מו"מ ולחץ צבאי תקיף. עד לרגע זה הדרישות של החמאס הן הזויות ומשמעותן אחת - תבוסה לישראל. ברור שלא נסכים להן. אבל כשהחמאס יירד מהתשובות ההזויות האלה נוכל להתקדם".

בהמשך ציין כי "שלשום שוחחתי עם הנשיא ביידן ואני משוחח כל יום עם מנהיגי העולם. אני אומר להם באופן מוחלט: ישראל תילחם עד לניצחון המוחלט, זה כולל גם ברפיח. מי שרוצה למנוע מאיתנו לפעול ברפיח בעצם אומר לנו תפסידו במלחמה. אני לא אתן לזה יד. העברתי בקבינט ואני מדגיש גם הערב: הסדר יושג בזכות מו"מ ישיר בין הצדדים. כדי להשיג את הניצחון אנחנו צריכים אחדות. לא לרגע, אלא אחדות אמיתית. כשפגשתי את הגיבורים שלנו במחלקות שיקום ראיתי את האחדות הזאת במלוא תפארתה. נפעמתי עד עמקי נפשי".
לגבי אי-שיתוף איזנקוט וגנץ בהחלטה לגבי השיחות בקהיר ענה נתניהו: "הייתה החלטה שקיבלנו אחרי כברת דרך במו"מ ולא קיבלנו שום דבר, אלא דרישות הזויות מחמאס על הר הבית, דרישות להקפיא את המלחמה ולשחרר אלפי מרצחים. אני מנהל מו"מ לא מתן ומתן כי במתן ומתן לא מקבלים כלום".
בהמשך נשאל על דבריו של בן גביר על ביידן וטראמפ ואמר כי "כל אחד רשאי להגיד את דעתו. בקבינט הרחב אנחנו פועלים בשיתוף עם הנשיא ביידן והממשל האמריקני. אנחנו מעריכים את התמיכה שקיבלנו ואני חושב שהגענו להסכמות אבל יש גם דברים שלא. המדיניות שלי זה לא להתערב בפוליטיקה האמריקנית".
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשרד רה"מ בירושלים
מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשרד רה"מ בירושלים
נתניהו. "האפשרות לחזור ליישובי הדרום היא קרובה"
(צילום: גיל יוחנן)
על הורדת דירוג האשראי: "אני לא חושב שזהו כישלון. נתוני ישראל טובים מאוד ביחס למדינה שנמצאת במלחמה. הורדת דירוג האשראי באה כי אנחנו נתונים במלחמה וכשנצא מהמלחמה ננצח גם את התחזית השלילית. אולי לא כולם מבינים שאנחנו הולכים לנצח. הכסף החכם כבר מבין את זה ואנחנו רואים שיממה אחרי הורדת דירוג האשראי כבר היה ביקוש. הנפקנו אגרות חוב בביקוש גבוה, וזה אומר דרשני שמה שאני אומר זה נכון".
בהמשך התייחס לדרישה לבחירות: "הבחירות יש להן תאריך עוד כמה שנים. אני לא מציע להתעסק בזה במלחמה. אנחנו צריכים כרגע אחדות. אנחנו צריכים להתאחד - יש לנו עוד רבע מהכוח הלוחם של החמאס לחסל. אנחנו מפרקים להם את התשתית, אנחנו החזרנו למעלה ממחצית חטופינו ונחזיר את השאר. אנחנו צריכים להתאחד למאמץ המלחמתי".
בהמשך נשאל על הביטחון ליישובי הדרום ואמר: "לגבי שאלת הביטחון משרד הביטחון יוציא בקרוב אמירה ברורה לגבי זה. אני לא מתחמק מזה. הסיכוי של פלישה כמו שראינו לא יקרה. חמאס עמוק במנהרות וטרוריסטים רבתי ירד מהפרק. לגבי ירי רקטות וטילים זה תמיד אפשרי. אנחנו הורדנו חלק עצום מהיכולת הזאת. להגיד שזה בלתי אפשרי זה לא נכון ולא אגיד את זה, אבל האפשרות לחזור לדרום היא קרובה. לגבי האפשרות בצפון אנחנו עובדים עליה וזה ידרוש פעולות במישור הצבאי, האזרחי והמדיני".
2 צפייה בגלריה
מחנה אוהלים ברפיח
מחנה אוהלים ברפיח
מחנה אוהלים ברפיח
(צילום: Ibraheem Abu Mustafa, רויטרס)
על האפשרות להיכנס לרפיח אמר נתניהו כי "אני לא אכנס לתוכניות אבל היכולת שלנו להיכנס לרפיח היא מאוד ריאלית. בהתחלה לפני שנכנסו קרקעית אני זוכר שאמרו אי-אפשר להיכנס ושנפגוש התנגדות עצומה. הלוחמים שלנו נמצאים בתוך המחילות וצה"ל יכול להגיע לכל מקום והוא יגיע גם לרפיח. לגבי פינוי אוכלוסייה, אמרו לנו לאן תפנו את האנשים? יש מקום לפינוי מצפון לרפיח ולפני נחל עזה, אבל צריך לדאוג לעשות זאת בצורה מסודרת. זו ההוראה שנתתי לצה"ל והוא מכיל את זה. נכון שיש התנגדות בעולם, אבל זה המקום להגיד שלא נעשה חצי עבודה".
בסיום דבריו הוא פנה בשאלה לתקשורת בנוגע לקמפיין באיילון ובאמצעי פרסום נוספים שבו נטען כי "הוא הראש - הוא אשם". הוא קרא לתקשורת לחקור את מקורות המימון של הקמפיין וטען כי מדובר בפילוג והסתה. יש לציין כי מובילי הקמפיין הם קבוצת "לוחמי כיפור" והם כבר נחשפו באמצעי התקשורת פעמים רבות, גם בהקשר לקמפיין הזה.