מנהיג חמאס בעזה ומאדריכלי המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, יחיא סינוואר, נפגש עם חטופים שנלקחו למנהרה ברצועת עזה. בהמשך לפרסומים הערב, ל-ynet נודע כי אחת השבויות סיפרה כי בימים הראשונים למלחמה היא זכרה שהחוטפים הוליכו אותם לעבר חאן יונס בדרום הרצועה וכעבור כשעה הליכה הם נכנסו למנהרה שבה הלכו עוד כמעט שעתיים עד שהגיעו לחדר גדול.
עוד סיפרה כי עוד באותו יום ניכרה תכונה בקרב אנשי חמאס שהיו איתם, ואז נכנס סינוואר שהתעניין בעברית מה שמותיהן, אחר כך הרגיע אותן ואמר להן שלא יקרה להן כלום וכי הן בטוחות כאן. הוא אמר להן: "שלום, אני יחיא סינוואר. אתם הכי מוגנים פה. לא יקרה לכם כלום". לאחר הדברים הקצרים הללו הוא עזב.
1 צפייה בגלריה
ציון 35 שנים להקמת ארגון הטרור חמאס בעזה
ציון 35 שנים להקמת ארגון הטרור חמאס בעזה
סינוואר. עומד בראש חמאס עזה מאז שנת 2017
(צילום: AFP)
הכותרת
המתווכת שהעבירה מזוודות כסף לחמאס: הסיפור של קטאר
27:44
הסיפור אומת על-ידי הגורמים שחקרו את החטופה. סינוואר, נזכיר, דובר עברית שוטפת אותה למד במהלך שהותו בכלא הישראלי. סינוואר, אשר שוחרר בעסקת שליט, נחשב לבכיר ביותר בקבוצת האסירים שחזרה לעזה ב-2011. מאז 2017 הוא עומד בראש החמאס בעזה לאחר שהחליף את איסמעיל הנייה והוא מוביל קו תקיף נגד ישראל.
בעסקת שחרור החטופים סינוואר מנהל מגעים דרך קטאר, וההערכה היא שהוא מעוניין למשוך את ימי ההפוגה ככל האפשר במטרה להתארגן ולנסות לשרוד את התמרון הקרקעי ואת ההתקפות של צה"ל. על פי הערכות, הוא נמצא יחד עם בכירי חמאס נוספים במנהרות או בונקרים תת-קרקעיים בדרום הרצועה.