והיב ג'בארה (27), תושב טייבה, מאושפז בבית חולים מאיר בכפר סבא במצב קשה לאחר שלפני מספר ימים נורה על ידי רבש"ץ (רכז ביטחון שוטף צבאי) באזור שבי שומרון. הוא נפגע ממספר כדורים בעת שנסע ברכבו, אחיו ויאאם שהיה עמו, לא נפגע.
בצה"ל אמרו כי הרבש"ץ עיכב "רכב ישראלי סמוך לשבי שומרון אשר לא היווה סכנה ביטחונית. נהג הרכב לא נענה לקריאות הרבש"ץ וניסה להימלט". לפי תגובת צה"ל, הרבש"ץ פתח במרדף אחרי הרכב, שבמהלכו הנהג פרץ מחסום ונע לכיוון הרבש"ץ, שהגיב בירי ופגע בג'בארה, שנפצע ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. "מתחקור ראשוני עולה כי הרבש"ץ חרג מסמכותו ועבר על פקודות צה"ל והוראות הפתיחה באש. האירוע מתוחקר על ידי צה"ל ומשטרת ישראל. אין חשש לאירוע ביטחוני", נמסר.
1 צפייה בגלריה
והיב  ג'בארה עם אחיו ויאאם ואחיינו
והיב  ג'בארה עם אחיו ויאאם ואחיינו
וג'בארה ואחיינו. "בחרו לירות בו בגלל שהוא ערבי, לא היה שום אירוע ביטחוני"
נדאם ג'בארה, אביו של והיב, סיפר בשיחה עם ynet: "לפני מספר ימים בני ואחיו היו בדרכם לשטחים. אחרי מספר שעות קיבלנו שיחה שבני נפגע מירי ולא הבנו כלום על הרקע. הגענו לבית החולים בכפר סבא, היו כוחות משטרה רבים במקום, וכוחות צה"ל לא נתנו לנו להיכנס. בהתחלה שמענו שהוא נורה על רקע ביטחוני ואחרי שהעניין נבדק, הכול נשלל וכל הכוחות הלכו והודיעו לנו שלא היה שום אירוע ביטחוני".
הוא הוסיף: "בני עדיין נמצא בבית החולים אחרי שנפגע מארבעה קליעים, מצבו קשה. לא היו צריך לירות לעברו, יכלו גם להרוג אותו בדם קר. אם הוא לא נענה לדרישתם כפי שהם טוענים, אז היו יכולים לירות לעבר הצמיגים או לקרוא לכוחות נוספים ולהציב מחסומים". לדבריו, "מהכביש שבו נסעו לא קל להימלט וקל מאוד לתפוס נהגים, אבל לצערי הם בחרו לירות, אולי בגלל שהוא ערבי. לא חושב שאם הנהג היה יהודי היו יורים בו".
גב'ארה הדגיש: "הבן שלי אדם מכובד וישר, לא עשה בעיות וחף מפשע, עד עכשיו לא הבנו מה קרה. אנחנו לא נעבור על העניין בשתיקה, נמשיך לטפל בנושא מול כל הגורמים ונשקול להגיש תלונות ותביעה משפטית על הנזק שגרמו לבני. גם את הבן השני שלי כמעט הרגו, בנס הוא חזר אלינו בחיים וללא פציעה. הוא במצב נפשי קשה ולא יכול לתאר לנו את מה שקרה לאחר שראה את אחיו מאושפז ולא מדבר".