ל', מפיקה במרחב דרום של שב"כ, הייתה אז עם נ' הדסקאית במשמרת. "בשבת בערב התקבלה שיחה שהתריעה על הימצאות מחבלים מתחת לשטח", סיפרה. לדבריה, מהשיחה עלה כי המחבלים נמצאים כבר שלושה ימים מתחת לשטח שבו התכנסה הפלוגה, וכי הם מתכננים לצאת דרך פיר ולבצע פיגוע.
היא הוסיפה כי "אז הבנתי שהמחבלים הולכים לעשות מגה פיגוע - החל מבעוד דקה. חיפשנו איפה נמצא הפיר, וצמצמנו את האפשרות לארבעה מגננים (מתחמים פתוחים ומוגנים לשהיית כוחות בשטח אויב - י"ז), שאחד מהם היה בדיוק במרכז ח' האוהלים".
1 צפייה בגלריה
עובדי שב"כ מדברים על התרעה מודיעינית שהצילה חיילים רבים בלחימה ב רצועת עזה
עובדי שב"כ מדברים על התרעה מודיעינית שהצילה חיילים רבים בלחימה ב רצועת עזה
מגנן ברצועה
ע', עובד שב"כ שגויס כאמור למילואים, ניצל יחד עם חברי פלוגתו בעקבות העבודה של נ' ול'. "קיבלנו את הידיעה המודיעינית שיש חוליה בדרך אלינו, ויצאנו מהמגנן. בשעה ארבע לפנות בוקר שמעתי ירי מכיוון המגנן. שתיים או שלוש דקות לאחר מכן היה פיצוץ. ללא ההתרעה היינו עדיין ישנים וזה היה נגמר ב-20 או 30 הרוגים", אמר.
"כשיצאתי מעזה וחזרתי לעבודה הלכתי קודם כל למצוא את נ' ול'. רציתי לראות את מי שהצילו לנו את החיים". השלושה קיימו מפגש עם יתר חבריו לפלוגה של ע', ול' סיפרה בהתרגשות: "במלחמה הזאת חווינו כל כך הרבה רגעי תסכול. הרגע הזה גרם לי להגיד 'וואלה, כל בן אדם שמצילים זה עולם' - ופה היו כמה עשרות".