בית משפט השלום בתל אביב האריך בצהריים (שלישי) בפעם השביעית את מעצרו של הגבר בן ה-32 מרמת גן שחשוד ברצח בת זוגו בת ה-27 בדירתם בעיר בחודש שעבר. מעצרו הוארך הפעם בשלושה ימים, עד ליום חמישי.
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד במעורבות במותה של בת זוגו
הארכת מעצר לחשוד במעורבות במותה של בת זוגו
החשוד ברצח בארכת מעצר קודמת
(צילום: יריב כץ )
השופט אור ממון הסכים להאריך את מעצרו, לאחר שבדיון הקודם הזהיר את המשטרה כי אם לא תהיה התקדמות משמעותית הוא ישחרר את החשוד למעצר בית. ההתקדמות היא שבפעם הראשונה מאז שנעצר הגיעו תוצאות הביניים של הבדיקה הטוקסיקולוגית שערך המכון לרפואה משפטית, והתוצאות הסופיות יתקבלו בימים הקרובים.
השופט ממון ראה את התוצאה בתחילת הדיון וקרא מזכר שנכתב על ידי אחד החוקרים שדיבר עם המכון לרפואה משפטית, ובו נטען כי התגלו סימני אלימות על הצוואר של הקורבן. "המסמך הזה לא טוב ללקוח שלך", אמר השופט לסנגורו של החשוד. "יש שם סימן קריאה ושאלה של הפתולוג שבחן את האירוע והגופה. נמצאו סימני אלימות על צווארה, אך נראה שאין מדובר בחניקה".
החוקר המשטרתי התייחס למסמך בדיון, ואמר כי "זה מזכר שמתאר את שנאמר על ידי המכון ועל ידי הפתלוג ד"ר ירון קריספין. כל התיאוריות שהיו לאורך כל הדרך לא בהכרח מסירים את החשד, ואף משאירים אותו". לדבריו, "אנחנו ממשיכים לבדוק את כל פרטי החקירה. יש שני אלמנטים לפגיעה במנוחה שהובילו למותה, אחד מהם הוא סימני אלימות בצוואר. בשלב זה אני לא יכול להיכנס לפרטים, אבל הדברים ברורים והם לא לטובת גרסתו".
2 צפייה בגלריה
הזירה ברמת גן
הזירה ברמת גן
הזירה ברמת גן
(צילום: זק"א תל אביב)
סנגורו של החשוד טען בפני השופט שבין "לא לטובתו" לבין הגשת כתב אישום לרצח - המרחק גדול. "המרצע יצא מן השק", אמר עו"ד יוסי זילברברג. "חברי מנסה להגיד שהדו"ח הטוקסיקולוגי לא לטובת הלקוח שלנו, אולי הוא לא מחמיא לו. אבל ראש צוות החקירה דיבר עם ראש המכון הפתולוגי, ובין זה לבין הגשת כתב אישום בתיק רצח, מעבר לספק סביר, המרחק הוא מרחק רב".
השופט ממון אמר בהחלטתו: "הודעתי כי אם לא אראה התקדמות בחקירה בכוונתי לשחרר את החשוד. התקבלו תוצאות הבדיקה הטוקסיקולוגית, וממסמך זה עולה כי החשד התחזק לפחות לעת הזאת. למרות הזמן הרב שחלף מאז התחילה החקירה, ולאור העובדה שעד הדיון הבא תהיה חוות הדעת המלאה של המכון לרפואה משפטית, אני נעתר לבקשה. אם תתקבל תוצאה קודם, אני מצפה מהיחידה החוקרת לפעול בהתאם".
אולפן ynet: ריאיון עם שכנה של החשוד
(צילום: שחר גולדשטיין, נויל האריס)

המנוחה נמצאה ללא רוח חיים בדירה ברמת גן לפני כחודש, ב-24 בינואר. מימי בן סימון, שכנה של השניים, סיפרה יום אחרי כי "סביב השעה 22:00 שמענו שאגות, פתחנו את הדלת וראינו את החשוד. הוא אמר שהוא צריך עזרה, בעלי עלה למעלה וראה את האישה. בן זוגה היה בלחץ, אמר ששמע את המים זורמים הרבה זמן והלך לבדוק".
עו"ד יוסי זילברברגעו"ד יוסי זילברברגצילום: יאיר רוזין
הצעירה, שעל גופתה לא נמצאו סימני אלימות, נמצאה באמבטיה ועלה חשד שמתה כתוצאה משימוש בסמים. שכנים נוספים בבניין סיפרו כי הגבר היה בהלם, החל לדפוק על הדלתות וצעק לעזרה. אחד השכנים סיפר: "הוא התחיל לצעוק - 'אני לא יודע מה קרה, היא הייתה במקלחת, נראה לי זה המפרקת, היא בלי דופק'. הוא היה בהיסטריה מטורפת. אחרי שהיה בהלם הוא שתק".
הפרמדיקים שהגיעו לדירה תיארו כי ראו על רצפת חדר האמבטיה את בגדיה של המנוחה רטובים בזמן שהרצפה הייתה יבשה. לחוקרי המשטרה לא היה ברור כיצד בגדיה נרטבו, בן הזוג לא הצליח לספק על כך הסבר מניח את הדעת ובגרסאות שלו נמצאו כמה סתירות. הוא סיפר בחקירתו כי בת זוגו נכנסה להתקלח, ולאחר זמן מה הוא החל לשמוע רעש של מים ושם לב כי היא מתעכבת באמבטיה זמן רב, עד שנכנס בעצמו למקלחת ומצא אותה לדבריו ללא רוח חיים.
החשוד, גרוש ואב לילדה בת 4, אינו מוכר למשטרה ואין לו עבר פלילי. המנוחה התגוררה בביתו בשבועות האחרונים ולדבריו היא בעלת עבר רפואי ונוטלת תרופות. פרקליטו של החשוד טען כי מרשו הוא שהזמין אותה להתגורר אצלו לאחר שאיבדה את קורת הגג שלה.