הוא לא רואה אף מהדורת חדשות בטלוויזיה. הוא לא קורא עיתונים. הוא לא מחפש מידע ברשתות על המלחמה. יחי יהוד, אביהם של החטופים דולב (35) וארבל (28) מניר עוז, מעדיף להימנע ככל יכולתו מקריאת דיווחים לא מאומתים על האפשרות להגעה לעסקת חטופים, דיווחים שהופכים מאופטימיים לפסימיים מדי יום, מדי שעה.
2 צפייה בגלריה
יחי יהוד הורים ששני ילדיהם חטופים - ארבל ודולב
יחי יהוד הורים ששני ילדיהם חטופים - ארבל ודולב
יחי ויעל יהוד, הוריהם של ארבל ודולב
(צילום: דנה קופל)
בנו ובתו נמצאים כבר 126 ימים בעזה, והאב יחי, בן 64, מחכה רק לעדכונים מנציגי צה"ל. בריאיון ל"דיילי מייל" הוא סיפר כי עד לפני חודש וחצי הם היו מגיעים אליו מדי יום. "כבר בהתחלה אמרתי להם לבוא כדי שאוכל לראות את הפנים שלהם ואת שפת הגוף. עכשיו אין הרבה שהם יכולים לומר, אז הם באים רק פעמיים בשבוע".
לדבריו, "הטלוויזיה סגורה מ-7 באוקטובר, אני מקבל את המידע רק מהצבא. אחרת, זה יסיט אותי מהמשימה, ואני צריך שיהיה לי כוח למשימת חיי". הוא מנסה לארגן מפגשים עם פוליטיקאים ועם כל מי שיכול לעזור, אבל מודה שאין לו דרך לדעת אם משהו מהדברים הללו מוביל לשינוי. ועדיין, הוא מנסה. "מה עוד אני יכול לעשות? ככה אני ממלא את הימים שלי", הוא אמר בריאיון לעיתון הבריטי.
"אנחנו דואגים כל כך לארבל", אמר יחי. "היא אישה רגישה ואנחנו דואגים מכך שהיא עם אותם מחבלים. אנחנו חוששים מתקיפה מינית. ויש גם את החשש של מה שדולב עובר. הוא חולה בהשימוטו - תת-פעילות של בלוטת התריס. הוא צריך תרופות מדי יום ולא מקבל אותן".
במשפחה מודאגים מאוד גם מהאפקט הפסיכולוגי על הנכדות, רז (8) ורון (4). יחי סיפר על הרגע שבו ראה את רון רצה לעברו עם החולצה ועליה תמונת אביה והכיתוב: "החזירו אותם הביתה, עכשיו".
2 צפייה בגלריה
אריאל קוניו ארבל יהוד נעדרים
אריאל קוניו ארבל יהוד נעדרים
ארבל דולב ואריאל קוניו. "אני מקווה שארבל בשבי עם דולב או עם אריאל"
"כשראיתי אותה לובשת את החולצה הזו, התמוטטתי", אמר. "עכשיו אני הולך עם החולצות הללו לכל שר שאני פוגש ודורש מהם לתלות אותה במשרד שלהם כתזכורת מדי בוקר לצעקה השקטה של רון לשחרור אביה. אבל אנחנו לא מאבדים תקווה. אנחנו חייבים להאמין שהם יחזרו הביתה בקרוב. בלי התקווה הזו, לא היינו יושבים פה ומדברים פה".
דולב הוא הבן הבכור במשפחה. הוא נשוי לסיגי, שהייתה בהיריון מתקדם כשנחטף. מאז היא כבר ילדה את בתם. נטע, שלא נחטף, הוא הילד האמצעי במשפחה. ארבל, שמוגדרת על ידי אביה כ"ציפור הנפש שלנו", נמצאת בעזה - וכך גם בן זוגה אריאל קוניו, שגם אחיו דוד חטוף בעזה.
אריאל קוניו הוא גם שלנו", אמר יחי בריאיון ל-ynet בחודש שעבר. "אני נלחם עליו כמו עליהם, מחכה לראות אותו, ואתרגש כשזה יקרה בדיוק כמו עם הילדים שלי. הוא וארבל יחד כבר חמש שנים. אני מקווה שארבל בשבי לפחות עם אחד מהגברים המשמעותיים בחייה - דולב או אריאל".