בת 4 שטבעה בתחילת השבוע בבריכה בצימר במושב מנות נפטרה אמש (חמישי) אחרי ארבעה ימים שבהם נאבקו על חייה במרכז הרפואי לגליל בנהריה. הילדה נפשה במקום יחד עם משפחתה שהגיעה לחופשה ממרכז הארץ.
2 צפייה בגלריה
פעולות החייאה בילדה בת 4 שטבעה בבריכה במועצה אזורית מעלה יוסף
פעולות החייאה בילדה בת 4 שטבעה בבריכה במועצה אזורית מעלה יוסף
מושב מנות, השבוע
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים, ד"ר יואב הופמן, אמר כי הפעוטה הובאה ביום ראשון במצב אנוש, ולאחר שטופלה בחדר ההלם הועברה ליחידה לטיפול נמרץ ילדים כשהיא מונשמת. במשך ארבעה ימים נלחמו הרופאים על חייה, ולמרבה הצער נאלצו לקבוע את מותה. אנו משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בשעותיה הקשות".
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, 14 ילדים טבעו למוות מתחילת השנה - וארבעה מהם רק בשבוע האחרון. "מכת הטביעות נמשכת ואנחנו רק באמצע הקיץ", אמרה אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון. "טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו בתאונות ילדים, אבל זו לא גזירת גורל. ילדים מתחת לגיל 5 ושאינם יודעים לשחות חייבים השגחה קבועה בסביבת המים. לא מזמינים נופש משפחתי לפני שמוודאים שהבריכה מגודרת עם שער שננעל אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה. אנחנו קוראים להורים אל תגידו לי זה לא יקרה - באחריותנו למנוע את האסון הבא".
2 צפייה בגלריה
גבר טבע בחוף דור
גבר טבע בחוף דור
זירת טביעה בחוף דור. ארכיון
(צילום: דוברות מד"א )
ביום שלישי האחרון טבע למוות בדלי בביתו שביישוב חורה בנגב הפעוט בן השנה וחצי ג'לאל אבו אלקיעאן. הוא הובא מחוסר הכרה במצב אנוש למרפאה ביישוב, ומשם צוות מד"א פינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע תוך ביצוע פעולות החייאה, שם נקבע מותו.
מנתוני מד"א עולה תמונה מדאיגה ולפיה 14 טבעו למוות מתחילת עונת הרחצה בחופי הים התיכון, שלושה בים המלח, אחד בים סוף, אחד בכינרת, שלושה בנחלים ובמאגרי מים ואחרים טבעו למוות בבריכות ציבוריות.
עוד עולה מהנתונים כי החובשים והפרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ליותר מ-120 בני אדם נוספים במקרי טביעה בים, בריכות ומאגרי מים שונים. לפי מד"א, כמחצית מהטביעות התרחשו בים התיכון, 18 בים המלח, שלוש בים סוף, 21 בבריכות ציבוריות, 12 בנחלים ובמאגרי מים ושבע בצימרים.