אלפים רבים השתתפו אתמול (שבת) בהפגנה בהרצליה, בשבת ה-12 למחאה נגד המהפכה המשפטית - אבל אחד המוקדים של אותה הפגנה היה דווקא לפני תחילתה.
ב"הפגנת הילדים", שהתקיימה לפני ההפגנה המרכזית, קראו במשך שעה ארוכה עשרות ילדות וילדים את 141 הצעות החוק הנוגעות לשינוי סדרי השלטון והמשטר שמקדמת הקואליציה - כפי שפורסמו בפרויקט המיוחד ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet. בסרטון נראים הילדים קוראים בזה אחר זה את ההצעות, לצד המשמעות של כל אחת ואחת.
2 צפייה בגלריה
הפגנת הילדים בהרצליה
הפגנת הילדים בהרצליה
מקריאים את הצעות החוק, בהפגנה בהרצליה
(צילום: זאב ינאי)
2 צפייה בגלריה
הפגנת הילדים בהרצליה
הפגנת הילדים בהרצליה
(צילום: זאב ינאי)
רונן הלפרין, מיוזמי ההפגנה, אמר: "אחד-אחד עלו הילדים שלנו לבמה וקראו את שמות החוקים ומשמעותם. מחוקים המעניקים כוח בלתי-מוגבל לממשלה, דרך כאלו המאפשרים שחיתות שלטונית ועד להדרת נשים, כפייה דתית וסירוס האקדמיה".
זאב ינאי, שיזם איתו את הטקס, הוסיף: "מעט האור בזמנים הקשים הללו מגיע מהילדים, שהופכים לדור מיודע, אקטיביסטי ומעורב. הם חווים את מאבק האיתנים הזה על הדמוקרטיה איתנו, ולומדים בזה את השיעורים החשובים של חייהם. כהורים אנחנו מוצאים אור בהזדמנות להפוך משבר להזדמנות למידה".
הצעות החוק כוללות כמובן עשרות הצעות בנוגע לרשות השופטת, אבל גם הצעות הנוגעות לזכות לבחור ולהיבחר, להחלשת הרשות המחוקקת, לשחיקת מדינת הרווחה, לחיזוק בתי הדין הרבניים ולהרחבת אמצעי החקירה נגד אזרחים. עיינו כאן ברשימה המלאה - 141 הצעות החוק.