ישיבת הממשלה שנערכה הבוקר (ראשון) באופן חריג בקריה בתל אביב עסקה בשאלת הפגיעה במחבלים ובאזרחים בלתי-מעורבים במסגרת תקיפות צה"ל ברצועת עזה.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עומד על כך שגם המעגלים האזרחיים שהיו שותפים לטבח ב-7 באוקטובר הם מחבלים, וכך צריך להתייחס אליהם.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר
ראש הממשלה נתניהו והשר בן גביר
(צילום: AP, עמית שאבי)
הכותרת
המלחמה על ביטחון היהודים בעולם
26:33
שר החקלאות אבי דיכטר אמר: "אני שומע כל הזמן שאתם אומרים 'מחבלי חמאס'. מה עם עוזריהם?". ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב: "אנו עושים הפרדה בין אוכלוסייה אזרחית לבין המחבלים הטרוריסטים. אצל הטרוריסטים קודם פוגעים באוכלוסייה ואחר כך קצת בלוחמים. אצלנו הפוך. אנחנו רוצים לתת לאוכלוסייה אזורים שלמים לבנות אוהלים, בתי חולים. ניתן סיוע הומניטרי, זה נותן לנו כוח".
שר המשפטים יריב לוין אמר: "חייבים את ההבחנה הזאת בין בלתי-מעורבים למעורבים. אנחנו עושים מאמץ אדיר להימנע מפגיעה בבלתי-מעורבים".
בשלב זה אמר השר בן גביר: "אתם כל הזמן מדברים על בלתי-מעורבים, אבל אני רוצה שיהיה ברור. הזקן הזה שרץ עם מקל להתעלל באזרחים הוא בלתי-מעורב? הוא מחבל, הוא כן מעורב. מי שמחלק סוכריות ומעודד רצח הוא מעורב, גם אלה שבאו לבזוז הם מעורבים - מחבלים".
ראש הממשלה נתניהו הגיב בכעס: "לא נהרוג מאות אלפים, נעשה הבחנה בין מחבלים לאוכלוסייה". השר בן גביר לא נותר חייב ואמר בכעס: "רק שלא נתבלבל, לחשוב שיש מחבלים שהם בלתי-מעורבים. כל מי שמעורב צריך למות".
שרת התחבורה מירי רגב אמרה בישיבה: "חייבים לפעול גם ברמה ההסברתית. אם רוג'ר ווטרס כותב דברי שטנה, צריך לשים לו על הקיר אוטומטית חלקים מהסרטון שאנחנו מפיצים בעולם. צריך להראות את כמות השנאה שיש גם נגדנו, את הרוע והרשע שלהם".