בזמן שמלחמת "חרבות ברזל" עדיין בעיצומה והחטופים עדיין נמצאים בשבי החמאס, ילדי בית הספר 'אריאל המשלב', המשתתפים לאורך השנה בפעילויות של ארגון "החלוץ - חינוך דרך ספורט" מבית דרור ישראל ובפרויקט "המרחב השלם", החליטו - ביוזמה מרגשת - לתת כוח לחיילים הנלחמים למען מדינת ישראל.
ילדי בית הספר, בשיתוף מאמני "החלוץ", החליטו ליצור שלט לאיחוד העם בשעות קשות אלו עם הסיסמא: "ביחד ננצח". הפעילות נעשתה ממש לפני חג החנוכה והילדים סיפרו כי "זה כל כך סמלי שבחג האורים - נפיץ כמה שיותר אור לתושבי מדינת ישראל שחווים מאז 7 באוקטובר ימים לא פשוטים".
2 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות
מדינה בהתנדבות
ילדי בית הספר עם השלט המרגש
(צילום: ארגון החלוץ)
ארגון "החלוץ - חינוך דרך ספורט" חרט על דגלו חינוך לתרבות ספורט הוגנת ושוויונית בין ילדים ובני נוער, ומיישם אותו בכל הפעילויות שלו בעשרות ישובים ברחבי הארץ, אחד מהם הוא כמובן ירושלים. הדגש המרכזי של כל פעילותיו של הארגון הוא הערכים וההיבט החינוכי להגינות, ספורטיביות וחברות לצד גיבוש הקהילה סביב הספורט.
חרות ברין, רכזת אזור ירושלים ב"חלוץ" סיפרה כי "הילדים האלופים שמתאמנים יחד ונהנים מפעילות ספורט קבוצתית, נותנים כוח להמשיך ולפעול גם בימים מאתגרים של מלחמה על הבית. תודה לבית הספר אריאל המשלב ולמרחב השלם על השותפות".
2 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות
מדינה בהתנדבות
"התוכנית מכניסה לבית הספר רוח ספורטיבית בדגש על שיתוף פעולה כיתתי". המנהלת תמי חייקה
(צילום: ארגון החלוץ)
מנהלת בית הספר, תמי חייקה, הוסיפה: "החלוץ החלו לפעול השנה בבית ספרנו במסגרת 'המרחב השלם'. התוכנית מכניסה לבית הספר רוח ספורטיבית בדגש על שיתוף פעולה כיתתי ופתרון בעיות ומאפשרת לתלמידים שלנו ללמוד ולתרגל מיומנויות חברתיות מתוך משחק והנאה".
הפעילויות של "החלוץ" ברחבי הארץ מגוונת וכוללת בתקופה האחרונה גם שיתוף פעולה עם מפונים ומפונות מיישובי הדרום והצפון. לפני שבועיים, למשל, יצא לדרך פרויקט "מאמנים מחבקים" של הארגון באילת. מדובר על קורס ייחודי בן שלושה ימים שעברו כ-15 בני נוער מפונים משדרות בגילאי 16-17 עם המאמנים המוסמכים של "החלוץ". בסיומו הוסמכו אותם בני נוער, קיבלו תעודת "מוביל ספורט בקהילה" ויוכלו לאמן קבוצות של ילדים הנמצאים במלונות באילת.
מייסד החלוץ, עומר ליבנת, סיכם: "כחלק מכלל הפעילות שלנו בחודשים האחרונים, אלפי החניכים והחניכות בכל רחבי הארץ, מחכים לשובם של החטופים ומוסרים חיבוק גדול ללוחמים בשטח, אנו נמשיך לפעול בכל הכוח עם כל השותפים שלנו על מנת לחזק את העורף ולקדם חברה בריאה ומאוחדת, במוקדי הפעילות שבשגרה ובמוקדי המפונים".