בתוך ימים ספורים, עשרות מתנדבים של החמ"ל האזרחי - אחים לנשק פעלו בכדי להקים מערכת גנים מצוידת ולמסור אותה לידי עיריית שדרות ומשרד החינוך. 11 גנים יפעלו מעתה ויתנו מענה מירבי לגילאי 0-6, ארבעה גנים בלאונרדו קלאב (תינוקייה ועוד שלושה גנים), במלון וורט ומילוס אשכול גנים של ארבעה גנים (תינוקייה, ועוד שלושה גנים). נוסף עליהם, בעין גדי מקימים שלושה גנים באוהלים ממוזגים.
עיריית שדרות ממשיכה בהפעלת מרחבי החינוך גם באילת, תל אביב, ירושלים ונתניה וכן במקומות הקטנים היותר בהם שוהים תושבי העיר. החמ"ל האזרחי של אחים לנשק פועל כעת במטרה לכסות את הצרכים של גני הילדים בכל אתרי המפונים (למעט התארגנות עצמאית של הקיבוצים).
1 צפייה בגלריה
אחד הגנים בים המלח
אחד הגנים בים המלח
אחד הגנים בים המלח
(צילום: החמ"ל האזרחי - אחים לנשק)
ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "כבר בתחילת המלחמה הבנו שמדובר באירוע אחר שיימשך זמן רב ולכן נערכנו עם פתיחת מרחבי למידה בכל המקומות אליהם פינינו את תושבינו. זכינו לשיתוף פעולה פורה מהרשויות המארחות, משרד החינוך והשותפים הרבים ואני מודה לכולם על כך, לממלא מקומי ומחזיק תיק החינוך, אלעד קלימי, למנהל המחוז, רם זהבי והמפקחת אושרה שלייפר, למנהל אגף החינוך, גיל חדש, למנהלי בתי הספר, עובדי העירייה וכל מי שעמל ועשה למען שגרת חינוך לילדינו".
אבי נאור, מנהל תוכנית הקמת גנים של החמ"ל האזרחי - אחים לנשק: "התגייסנו כדי להקים במהירות ויעילות גני ילדים מגיל לידה ועד כיתה א' בתיאום עם הערים המארחות ומשרד החינוך. אנחנו מאתרים שטחים בבתי המלון של המפונים ומכשירים אותם, רוכשים את הציוד, ומגייסים גננות בליווי הרכזת החינוכית מטעם משרד החינוך. המטרה היא לייצר מסגרות זהות ככל האפשר, למסגרות העקורים בימי שלום, כלומר לתת שגרה של מסגרת מקצועית שפועלת חמישה ימים בשבוע".
"היעד שלנו הוא להגיע למרב המפונים מגילאי אפס עד שש, לתת מענה לכולם בהתאם לצורך בשטח ולמסור להפעלה של משרד החינוך. העיניים של ההורים נוצצות, הם מסבירים שזה צורך קיומי עבורם. הילדים סוף סוף יקבלו את המסגרת החינוכית שדרושה להם, ולא פחות חשוב- ההורים יקבלו אוויר לנשימה ואת הפניות לנהל איזושהי שגרה".