החוק שיפסיק את הדריסות על המדרכה? משרד התחבורה מקדם הצעת חוק לפיה קורקינטים ואופניים חשמליים יחוייבו להציב מספר רישוי, ויירשמו במאגר שיוקם במשרד. הולכי הרגל בגוש דן ובערים אחרות ברחבי הארץ כבר כמעט התרגלו למציאות שבה הם נתונים לסכנה כמעט יום-יומית מאופניים ודו-גלגליים שרוכבים באלימות על המדרכה. אך הצעת החוק החדשה-ישנה עשויה למנוע את הדריסה הבאה.
2 צפייה בגלריה
yk13515045
yk13515045
"ריבוי התאונות והפציעות מחייב אותנו להגביר את ההרתעה"
(צילום: גלעד קוולרציק)
מדובר בהצעה שעלתה עוד בימיו של השר לשעבר ישראל כץ ב-2018. בפברואר אשתקד, משרד התחבורה תחת השרה לשעבר מרב מיכאלי קבעו שיוצבו מספרי רישום על כל הכלים בין אם הם שיתופיים או פרטיים. היוזמה, שזכורה בזכות מסיבת עיתונאים גדולה שנעשתה בעניין, נמוגה בעיקר בשל הבחירות החמישיות שנכנסו לחיינו ועצרו תהליכי חקיקה רבים.
אתמול עברה בקריאה טרומית הצעתה של חברת הכנסת אתי עטיה (הליכוד), אותה מקדמת שרת התחבורה הנוכחית מירי רגב, שמובילה בימים אלו את מרבית הפעולות שביקשה מיכאלי להעביר עם תוספות מסוימות. לפי ההצעה הנוכחית, לא רק שכלי יחויב במספר רישום בעלות של 50 שקלים, אלא הוא יירשם במאגר לכלים אלו שיוקם במשרד התחבורה בעלות של מאות אלפי שקלים. במשרד התחבורה טענו כי הרישום יהיה חד-פעמי ולא שנתי וייעשה באתר האינטרנט של המשרד. לשם כך יעשו שינויים בתקנות הקיימות ויפיצו הוראות המסדירות את הסוגיה.
2 צפייה בגלריה
לוחיות הרישוי שיהיו על הכלים
לוחיות הרישוי שיהיו על הכלים
מיכאלי הכריזה בעבר על הצבת מספרי רישום לכלים, אך היוזמה נעצרה
(צילום: בראל אפרים)
על פי ההצעה החדשה, הרישום של הכלי יעשה על ידי בעל הכלי מול משרד הרישוי במקרים שבהם הוא ירכוש אותו מיבואן באופן עצמאי, ממשווק כלים או יעביר בעלות של כלי ישן בין שני בעלים. בנוסף, כפי שמוגדר היום החברות להשכרת כלים מיקרו-מובילטי ירשמו את כליהם מול משרד הרישוי.
עוד הוגדר בתוכנית החדשה כי עלות פיתוח התוכנה ליצירת הרישום יעמוד על 600 אלף שקלים והיא תיווצר בתוך תשעה חודשים מהיום. בנוסף הוזכר בתוכנית כי יש לגבש במשרד דעה אם יחויבו את בעלי הכלים להוציא ביטוח חובה.
רגב מסרה: "ריבוי התאונות והפציעות מחייב אותנו להגביר את ההרתעה מביצוע עבירות ולייעל את אפשרות האכיפה. אני פונה לרוכבים, רוכבות ומשתמשי הדרך, הקפידו על התנהגות זהירה, בטוחה ואדיבה וסעו בזהירות".
פורסם לראשונה: 00:00, 21.07.23