זה הסיוט של כל הורה: הם בטחו בו, אירחו אותו בביתם, סיפקו לו מקום לינה ודאגו לכל צרכיו, והוא ניצל אותם ובגד באמונם בצורה הכואבת ביותר.
זה קרה בלילה הראשון של מבצע בית וגן, באחד מיישובי הגליל. תאמר אבראהים, שוהה בלתי חוקי פלסטיני מג'נין שעבד בבניית צימרים, מואשם שאנס את בתם של בעלי המשק, שעוד לא מלאו לה 14 ומאובחנת על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה. מאז האונס היא מאושפזת בבית חולים לבריאות הנפש, בעקבות התקף התמוטטות עצבים שחוותה כתוצאה מהאונס האלים.
2 צפייה בגלריה
yk13525682
yk13525682
(צילום: גיל נחושתן)
בני משפחתה של הנערה מספרים כי במשך שבועות ארוכים שבהם עבד בחצר המשק שלהם דאגו לכל צרכיו לאחר שקנה את אמונם בו, ואף הלינו אותו בצימר מאחר שלא ידעו שהיתר העבודה שלו בישראל תקף רק לשעות היום.
את החקירה הובילה משטרת תחנת מעלות, ולפני כשבוע הגישה פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום נגד אבראהים בעבירות אונס, מעשה מגונה, שהייה בלתי חוקית ועוד.
2 צפייה בגלריה
yk13525696
yk13525696
הנאשם, תאמר אבראהים
על פי כתב האישום, בלילה האחרון לעבודתו במשק, אבראהים קרא לנערה לחצר המשק והחל לבצע בה מעשים מגונים בניגוד להסכמתה. הוא משך אותה לאחד הצימרים ושם אנס אותה וביצע בה מעשי סדום בזמן שהוריה ואחיה הקטנים ישנים בביתם. צלצול הודעה שקיבלה בטלפון הבהיל אותו והוא ציווה עליה להישאר בחדר חמש דקות לפני שתשוב לביתה, אך היא גילתה תושייה, ברחה מהמקום והעירה את אמה. הן הזעיקו בני משפחה נוספים ואת המשטרה, שמצאה את אבראהים בצימר שבו לן עם פועל נוסף.
"הכנסנו אותו אלינו הביתה ובימים הראשונים מאוד נזהרנו ממנו", מספרת האם שרה (שם בדוי), "אבל אמרתי לעצמי שהוא בסך הכל הגיע לכאן כדי להביא פרנסה לילדיו ומשפחתו. בכל סוף שבוע לפני שחזר לביתו הייתי נותנת לו מתנות כדי שיחלק לילדיו, שירגישו שאבא חשב עליהם כשהיה בעבודה. קניתי לו תרופות לסוכרת שלא השיג ברשות הפלסטינית. לא דמיינו שיעשה דבר כזה. רק כמה ימים קודם לכן ישב ואכל איתנו מהאוכל שהכנתי בארוחת ערב שבת והשתתף בקידוש".
שרה מספרת שאבראהים יצא מהצימר כשהוא אזוק ומלווה בשוטרים, וחייך לעברה חיוך רחב. יומיים לאחר האירוע עברה בתה התמוטטות נפשית ומאז מאושפזת במחלקה לבריאות הנפש. "אנחנו עושים הכל כדי לתמוך בה. היא מאוד כועסת ואני כל כך רוצה לעזור לה", מתייפחת שרה. "היא הגיעה אלינו אחרי האונס והתחננה שבעלי ייקח את האקדח שלו וירה בה. היא ביקשה שיהרוג אותה כי הפלסטיני שפגע בה כבר רצח אותה".
רס"ב ניר אללוף, רכז אח"מ במשטרת מעלות, מספר כי התחנה כולה התגייסה להשלים את כל הפעולות הנדרשות להשגת הראיות. "אני חוקר במשטרה שנים רבות אבל מעולם לא נתקלתי במקרה כל כך מזעזע. כשקראתי את תמלילי החקירה שעשתה חוקרת הילדים ירדו לי דמעות וידעתי שאנחנו חייבים לעשות הכל כדי להגיע לכתב אישום כי בסוף אלו טענותיה מול טענותיו. בחקירתו הוא שכח פתאום שהוא יודע לדבר עברית וטען שאינו מכיר את השפה. הוא טען כי הייתה ביניהם רק נשיקה אך הוא ידע שעוד לא מלאו לה 14. יש לי ילדה קטנה בגיל הזה ולקחתי את התיק הזה ללב".
מכתב האישום עולה עוד כי במהלך עימות שנערך בינו לבין השותף שלו לעבודה ביקש ממנו אבראהים לשנות את גרסתו ולהכחיש שנישק וליטף את הילדה.
בשבועות הקרובים עתיד להיפתח משפטו של אבראהים, ובמהלכו יוזמנו לעדות גם הילדה והוריה. האם אומרת כי היא מקווה שבפרקליטות ובבית המשפט לא ינסו להגיע לעסקת טיעון שבו יימחקו האישומים החמורים נגד אנס בתה ועונשו יוקל. "אני מקווה שהשופטים יסתכלו על האירוע כאילו הרוצח הזה פגע בבת שלהם, ושהוא יקבל את עונשו המלא".
פורסם לראשונה: 00:00, 28.07.23