1 צפייה בגלריה
הפוגרום בחווארה
הפוגרום בחווארה
הפוגרום שביצעו נערי גבעות בחווארה
(צילום: צילום מסך)
כל יום שחולף מקרב אותנו לקץ החלום הציוני. משיחיסטים ופשיסטים רתמו בלוק חרדי אנטי-ציוני לראש ממשלה ששינה עורו, והפך את מפלגתו מדמוקרטית-ימנית לדיקטטורית אולטרה-אורתודוקסית גזענית. מדינות ערב, ללא יוצא מהכלל - אלה שחתמו עימנו על הסכם שלום, אלה שאולי יחתמו בקרוב, ואלה שלא - עומדות משתאות כיצד המדינה היהודית, הנס הכלכלי, החברתי, הטכנולוגי והביטחוני, החליטה במו ידיה להביא להשמדתה העצמית. אין מנהיג מוסלמי אחד שאינו צופה בהשתאות בטירוף שאוחז את ישראל.
מצעד האיוולת היהודי נמשך כבר יותר מחמישה עשורים, תוך התעלמות מוחלטת מהמציאות ומהעובדות. בין הירדן לבין הים חיים 15 מיליון בני אדם. חציים יהודים וחציים לא. האיוולת הזאת מבוססת על ההנחה השקרית שקיים ביקום אדם – לא כל שכן עם - אשר יהיה מוכן לוותר על חירותו ולחיות לעד נטול זכויות. הגזענים הפשיסטים שואפים להגיע למלחמת גוג ומגוג שבסופה, בעזרת השם, היהודים יכניעו את השאר ויביאו לבריחתם, מותם או הסכמתם להיות אזרחים נטולי זכויות. משום שמערכת משפט עצמאית בולמת את חזון הבלהות הזה, אותם גזענים פשיסטים חברו אל ראש הממשלה, שזקוק גם הוא לסירוס מערכת המשפט, משיקוליו האישיים.
ידידי המדינה מנסים להציב את המראה כבר שנים בפני מקבלי ההחלטות, אך לשווא. ישראל, שברבות השנים הפכה לבת-ברית משמעותית למדינות המערב ובראשן ארה"ב, מתעלמת מהתראות חברותינו - המנסות להבהיר לממשלה כי דרך פעולה זו תביא לקיצה של המדינה.
ההכרה המשמעותית ביותר לחשיבותה של ישראל במערב הייתה ההחלטה של ארה"ב לפני שנתיים לצרף אותנו לתחום אחריותו של פיקוד המרכז האמריקני, המכונה סנטקום (עד אז, הייתה ישראל תחת פיקוד אירופה). מהלכי נתניהו וממשלתו יביאו לכך שבוקר אחד יודיע מפקד סנטקום לבית הלבן כי בת-הברית הזו איבדה את ערכה האסטרטגי, וכי הדמוקרטיה הישראלית, שאיחדה את שתי המדינות בזכות הערכים המשותפים, אינה קיימת עוד.
תמיר פרדותמיר פרדוצילום: יאיר שגיא
הנשיא, דמוקרט או רפובליקן, יגיע לאותה מסקנה. המדינה שוושינגטון תמכה בה יותר מכל מדינה אחרת בעולם, הפסיקה להיות דמוקרטיה והפכה למדינת אפרטהייד מוצהרת: תהליך התפוררותה המואץ אינו מצדיק יותר השקעה בברית עימה. כך יהיה בארה"ב, ועוד לפניה, כך יהיה במדינות אירופה הדמוקרטיות.
המחאה בישראל נלחמת יום-יום על מנת למנוע את קץ החלום הציוני. אף שאני אופטימי ומאמין בעוצמת ובנחישות מגיני הדמוקרטיה, ראוי כי ידידי ישראל יתייצבו לצידם - ומבעוד מועד ימחישו לקואליציית ההרס את המחיר האזורי והבינלאומי של חורבן הדמוקרטיה מבית.
  • תמיר פרדו הוא ראש המוסד לשעבר וחבר בתנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל"
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il
פורסם לראשונה: 00:00, 08.08.23