פורצת דרך: לוחמות מג"ב הפכו כבר לעניין שבשגרה, אבל כשרס"ם אבישג שירן מלכה בת ה-38 מעפולה מסתובבת במדים הכוללים חצאית ארוכה עד מעבר לברך וכיסוי ראש - היא בכל זאת פורצת דרך. מדובר, אחרי הכול, בלוחמת החרדית היחידה במג"ב.
מלכה, נשואה ואמא לשני בנים בני שבע וארבע, המתחנכים בחינוך החרדי, לא רואה סתירה בין אורח חייה לתפקיד הקרבי. "אני גאה מאוד לשרת במג"ב, וממליצה גם לחרדיות נוספות להתגייס לחיל", היא אמרה ל-ynet. "אפשר לשלב בין אורח חיים חרדי לבין עבודה מבצעית ומאתגרת".
היא נולדה בתל אביב, עברה עם משפחתה למעלה אפרים ולמדה בבתי ספר ממלכתיים. בגיל 18 התגייסה למג"ב ושירתה כלוחמת בעוטף ירושלים ובעוטף איו"ש. שנה אחרי השחרור חזרה לשרת בקבע. "בגיל 26 התחלתי להגיע לשיעורי תורה ולהתחזק", היא סיפרה. "בכל פעם לקחתי על עצמי עוד ועוד מצוות עד שהפכתי לאישה חרדית".
2 צפייה בגלריה
אבישג שירן מלכה
אבישג שירן מלכה
"גאה לשרת במג"ב". רס"ם אבישג שירן מלכה
(צילום: שרון צור)
2 צפייה בגלריה
אבישג שירן מלכה
אבישג שירן מלכה
(צילום: שרון צור)
למרבה ההפתעה, הרב דווקא תמך בכך שתישאר במג"ב. "עשיתי מספר פעמים שאלות רב, ובכל פעם הרב אמר שאשאר לוחמת". בתחילת הדרך, סיפרה, נאלצה גם לעבוד בשבתות. "ואפילו בכיפור, כשאני בצום מלא. אבל כל החברים שמשרתים איתי יודעים מה המגבלות שלי".
באופן מפתיע, הערות מעליבות היא ספגה דווקא מהציבור החרדי. "אבטחתי את ההילולה במירון כשבחור חרדי התקרב אליי ואמר: 'זו הפעם הראשונה שאני פוגש חרדקית' (כינוי גנאי בקהילה לחרדים המשרתים בצבא). באותו רגע התקשרתי לבעלי ובכיתי", היא סיפרה "כאב לי שזה הגיע דווקא מהקהל שאליו אני משתייכת".
כיום היא משרתת בפלוגה עם רוב נשי, שמבצעת סיורים ברחבי עפולה. "היחידה הזו הוקמה בשנה האחרונה כחלק מהתעצמות מג"ב, ומטרתה לתת מענה מהיר ומקצועי לאירועי טרור ופשיעה ולהגביר את תחושת הביטחון של האזרחים", אמר ניצב בריק יצחק, מפקד מג"ב.
פורסם לראשונה: 00:00, 13.08.23