קלת השמחה: בשעה 05:40 החלה הנסיעה המסחרית הראשונה בקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן. היא יצאה לדרך במקביל משתי תחנות, הקוממיות בבת ים ותחנת קריית אריה בפתח תקווה - ועל ההגה בנסיעה מבת ים הייתה אחראית הנהגת נעמי ברוך.
"זו חוויה שאין לה תקדים, לא בסדר גודל ולא בעוצמות", אמרה ברוך (46), אם לשניים ותושבת בת ים שמתגוררת, איך לא, סמוך לתחנה. לפני נסיעת הבכורה היא אמרה: "לחשוב שאני זו שתהיה שם ותחל את הנסיעות אחרי הציפייה הגדולה שהייתה לכל תושבי גוש דן, זה מרגש. בכל נסיעה יש מלא אחריות, ופה יש גם קמצוץ של רגש. אבל אין לי פחד או לחץ כי אני נהגת מנוסה".
2 צפייה בגלריה
yk13553636
yk13553636
"תרגלנו במשך שנה וחצי, נשמח לראות את כל הנוסעים". ברוך לצד הרכבת
(צילום: רועי רובינשטיין)
ברוך מחזיקה ברישיון ציבורי מזה 25 שנים, ולפני שעברה לעבוד בחברת תב"ל לפני כשנתיים, שימשה במשך כעשור כנהגת בחברת דן. "תרגלנו את הנסיעות האלו במשך שנה וחצי עם רכבת ריקה", סיפרה, "פתחנו דלתות בכל התחנות ועשינו הכל כדי לתרגל. לכן אנחנו רק נשמח לראות את כל האנשים ולקחת אותם בביטחה".
עבור ברוך זו תהיה הנסיעה המרגשת השנייה תוך יממה אחת, שכן אתמול היא הייתה נהגת המשנה בנסיעת המבחן של ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה, שרת התחבורה מירי רגב ובכירים נוספים, שיצאה מיפו למתחם הדיפו בפתח תקווה, שם נערך טקס השקת הקו. "ברור שהתרגשתי", שיתפה ברוך, "יש שמחה שהקו יוצא לפועל, וזה ממלא אותי בחשק להמשיך בעשייה בקו ולקחת את כל תושבי ישראל למחוז חפצם".
2 צפייה בגלריה
טקס פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה
טקס פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה
טקס פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה
(צילום: רויטרס/Amir Cohen)
את ההודעה על כך שנבחרה להיות הנהגת הראשונה בקו היא קיבלה בדרך הכי בנאלית שיש. זו לא הייתה שיחת מוטיבציה מהבוסים, אלא סידור עבודה שגרתי שגילה לה ששובצה לנסיעה ההיסטורית: "פשוט ראיתי את זה דרך האפליקציה שלנו, וכל הנהגים האחרים מיד פירגנו".
ברוח הימים והסיפורים שאנו נחשפים אליהם על הדרת נשים בתחבורה הציבורית, ברוך סיפרה כי לדעתה זו לא הדרך: "המשפט שמגדיר אותי הוא חיה ותן לחיות". לשאלה מה תעשה אם תיתקל במצב דומה ברכבת שהיא מסיעה, היא ענתה תשובה דיפלומטית: "אנחנו הנהגים נמצאים בחדר סגור, ללא אפשרות לצאת ממנו. תהיה לנוסעים אפשרות לדבר איתנו דרך אינטרקום, ואם אשמע על אירוע כזה בוודאי שאעביר אותו למנהל התחנה הקרובה ונטפל בזה באופן מיידי".
פורסם לראשונה: 00:00, 18.08.23