3 צפייה בגלריה
yk13564792
yk13564792
הפעם צפוי קרב של ממשל. שלטי המועמדים בבחירות ברחובות
(צילום: שאול גולן)
בבחירות הקודמות לעיריית רחובות היה רחמים מלול המועמד היחיד, שכמובן המשיך בתפקיד ראש העיר בקדנציה השלישית שלו. אולם הפעם צפוי בעיר קרב של ממש: ארבעה מועמדים, ולפי הסקרים, ככל הנראה, סיבוב שני.
לצד מלול יתמודדו סגן ראש העיר יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר זהר בלום ואיש האופוזיציה מתן דיל. במרכז הבחירות הסוערות תעמוד שאלת "רחובות לאן": עיר שמרנית שבה חיים בשלווה מנומנמת תושבים מכל גווני הקשת הפוליטית והחברתית, דתיים וחילוניים, או עיר ליברלית עם חיי לילה ועם מקומות בילוי שפועלים גם בשבת. את הצד השמרני מייצגים מלול ודיל, חובשי כיפה המזוהים עם הימין. בצד השני נמצאים מרקוביץ' ובלום, שעליהם מופעל לחץ להתאחד כדי לא לפצל את המחנה.
"מבחינת פילוח המצביעים, יש נטייה קלה לטובת הקול הליברלי-חופשי", הסביר גורם פוליטי בעיר, "הבחירות צפויות להיות דרמטיות, סוערות וצמודות. הפעם הן על דמותה ואופייה של העיר: אם תמשיך בשגרת החיים שלה, או שהצד הליברלי, שקיבל תאוצה בהפגנות נגד המהפכה המשפטית, ינצח וידרוש תרבות, בילוי ופנאי גם בשבתות וחגים".
ארבעת המתמודדים רצים בסיעות עצמאיות לראשות העיר ולמועצה. גורמים בעיר מסבירים שהמותג ליכוד עוזר אמנם למועמדים בערים אחרות, אך רחובות היא אחד המעוזים התוססים של ההפגנות נגד המהפכה המשפטית, ואף מועמד לא רוצה לאבד מראש את הקולות האלה.
3 צפייה בגלריה
הפגנה בפארק המדע ברחובות
הפגנה בפארק המדע ברחובות
צעדת מחאה נגד המהפכה המשפטית ברחובות. אף מועמד לא רוצה לאבד מראש את קולות מתנגד המהפכה
(צילום: רובי יהב)
מה הן הסוגיות שעל סדר היום? בשלוש השבתות האחרונות הובילה חברת המועצה, איטל אלשיך מסיעת "רחובות חופשית", את מיזם "שבוס": לראשונה בעיר פעלה תחבורה ציבורית בשבת, ואנשים הוסעו לחוף הים ול"יס פלאנט" בראשון לציון. הפרויקט מומן בגיוס המונים. העיר, בשונה ממקומות אחרים בארץ, סירבה לסייע.
אחד הנושאים הכואבים ברחובות הוא השוק העירוני, ששוכן במרכז העיר, צמוד לקניון ולבניין העירייה. לפני כשנה וחצי הוא נפתח אחרי השקעה של עשרות מיליוני שקלים, אך בינתיים המיזם לא המריא ובמרבית הבסטות התריסים מוגפים.

כמו בכל מערכת בחירות מקומית, גם עתידו של הרצל, רחובה הראשי של העיר, עולה לדיון. רחוב העסקים התוסס וההומה הפך שומם. על עסקים רבים תלויים שלטי "להשכרה". יש שם בעיקר מאפיות וקיוסקים. עם זאת, בשנים האחרונות נפתחו שם מספר ברים שמעניקים לו קצת צבע, בעיקר בשעות הלילה. התושבים מחכים לראש עיר שיביא איתו בוסט כלכלי, אך מתקשים להחליט מי האדם הנכון למשימה.
גם פקקי התנועה הקשים בכניסה וביציאה מהעיר, ההתחדשות העירונית, והצורך ביותר פעילויות תרבות ופנאי לילדים – בעיר שהיגרו אליה לאחרונה זוגות צעירים רבים עם 3-2 ילדים, יהוו נושאי דיון חשובים בבחירות.

העיר במספרים

הגירה חיובית: בשנים האחרונות זכתה רחובות לנתוני הגירה חיוביים, בעיקר בזכות אנשים שרצו לגור באחת השכונות הירוקות והטובות ביותר בארץ לפי מדדי איכות חיים - "רחובות המדע". ברחובות גרים כיום 152,084 - גידול של 6.8% מ-2018.
לימודים גבוהים: בעיר יש שלל מוסדות אקדמיים, ובראשם מכון ויצמן למדע, הפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, מכללת רחובות, המרכז האקדמי פרס, בית ספר לסיעוד ועוד. בשנה שעברה היה שיעור הזכאים לבגרות בעיר 88.7%.
פורסם לראשונה: 00:00, 27.08.23