4 צפייה בגלריה
רב ישיבה התחזה לחילוני ואנס נשים דרך הטינדר
רב ישיבה התחזה לחילוני ואנס נשים דרך הטינדר
יוסף מרדכי פרויזר ו"ג'ייק סגל"
במשך שנים הציג את עצמו יוסף מרדכי פרויזר באתרי היכרויות כג'ייק סגל, רווק חילוני המחפש אהבה. אלא שמאחורי החיוך הכובש בתמונות שפרסם מסתתר צד אפל: פרויזר הוא בכלל רב חרדי בישיבה בירושלים, נשוי ואב לשניים - שהותיר מאחוריו יותר משבע נשים ממוטטות נפשית.
הוא חשוד בביצוע עבירות אונס במרמה בחלק מהנשים, קבלת דבר במרמה ושיבוש מהלכי משפט. מעצרו הוארך עד ליום שני, ובמשטרה קוראים למתלוננות נוספות, ככל שיש כאלו, להגיע להתלונן. שתי מתלוננות שניהלו איתו קשרים רומנטיים חושפות באומץ רב בריאיון בלעדי ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" את השיטה שבה הצליח להפיל אותן בפח, וכיצד טעות קטנה הובילה לחשיפת הפרשה הנחקרת בימים אלו ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.
מאצ' אחד בטינדר שינה את חייה של א', צעירה ירושלמית שניהלה קשר עם פרויזר במשך שבעה חודשים. "הוא נראה מקסים", היא שחזרה, "סיפר שעלה מברוקלין לפני שש שנים, שאמו עיוורת ושהוא עובד בתור מדריך של כלבי נחייה. הוא יצר מצג שווא של אדם נורמטיבי, שאין סיבה לפקפק בו. היה אומר שאנחנו נתחתן ומדגיש שחשובה לו נאמנות".
4 צפייה בגלריה
אחת הנפגעות של יוסף מרדכי פריזר
אחת הנפגעות של יוסף מרדכי פריזר
"אמרתי לחברה שאני מפחדת לראות אותו עם עגלה". ע'
(צילום: שלו שלום)
שני דברים הפריעו בכל זאת למערכת היחסים: "לא הגעתי אליו אף פעם הביתה ולא נפגשנו בסופי שבוע. זה הפריע לי, דיברנו על זה, והוא הסביר שפעם תפס את האקסית שלו בוגדת בו אצלו במיטה ולכן קשה לו להביא נשים הביתה, ושהוא בטיפול פסיכולוגי. לגבי השבתות סיפר שזה הזמן שהוא פוגש בו חברים".
סימני השאלה צצו לאחר מריבה. "נכנסנו לשבת בריב, וחברה שלי אמרה שאלך אליו הביתה לדבר איתו", סיפרה. "ידעתי איפה הוא גר בשכונת קטמון. דפקתי על דלת כדי לשאול איפה הוא גר, והשכן אמר שבבניין הזה גרות רק משפחות. התחלתי להבין שאני לא יודעת את כל האמת. לא אמרתי לו כלום באותו שלב. התקשרתי לעמותה שבה הוא אמר שהוא עובד, והבנתי שהוא בכלל לא עובד שם.
4 צפייה בגלריה
yk13563694
yk13563694
"יצר מצג שווא של אדם נורמטיבי"/ פרויזר בזמן העימות בדירתה של א'
(לא קרדיט באישור לירן תמרי)
"הוא היה צופה בסטורי שלי באינסטגרם אבל לא עקב אחריי, אלא רק אחרי שני משתמשים. שאלתי מי אלה, והוא שלח לי צילום מסך שהראה שהוא עוקב אחרי שתי נשים, והוא המציא גרסה מוזרה לאיך הוא מכיר אותן. יצרתי איתן קשר. אחת אמרה לי שנפרדה ממנו בדיוק לפני ארבעה ימים, והשנייה סיפרה שהוא עדיין בן זוג שלה".
שלוש הנשים החליטו להתאחד. "הזמנתי אותו אליי, ואז השתיים האחרות נכנסנו והתעמתנו איתו. דרשתי לראות תעודה מזהה. הוא היה מאוד נסער ונבוך, והתחנן שלא נחשוף אותו ולא נפגע בו. תוך כדי הבנתי שבאחת הפגישות הוא הבריז לי כי נולד לו ילד. דרשנו ממנו להיפרד משאר הבנות, והוא שלח הקלטות לשלוש נשים נוספות. הצלבנו והבנו שיש לו שיטות: בפועל הוא רואה אותי פעם בשבוע, אבל היה קובע עוד פעמיים ואז אומר שהוא עמוס בעבודה או מתחמק בכל מיני תירוצים". א' מוסיפה כי היא "מודה למשטרה שפועלת ברגישות רבה ומלווה את המתלוננות".
4 צפייה בגלריה
אחת הנפגעות של יוסף מרדכי פריזר
אחת הנפגעות של יוסף מרדכי פריזר
דברים שכתבה אחת מנפגעות פרויזר
(צילום: שלו שלום )
ע' (33), תושבת ירושלים גם היא, ניהלה קשר עם פרויזר במשך חמישה חודשים. גם איתה הוא דיבר על העתיד, ואפילו פגש את משפחתה. "הקשר התגלגל למקום מאוד רציני", סיפרה. "גילינו שיש לנו רקע משותף, וכל הזמן צחקנו שלא מצאנו אף אדם ששנינו מכירים. אחרי שלושה חודשים התחילו הספקות. זה היה מוזר. אני מתלפיות והוא מקטמון, הוא מתפלל בבית כנסת שחברים שלי מתפללים בו, אבל אף אחד לא הכיר אותו. אחותי שאלה מכר בתחום אילוף הכלבים והוא אמר שאין בן אדם כזה. התחלתי לצחוק איתו, 'אשתך והילדים ידאגו לך כשאני לא אהיה כאן?'".
גם ע' לא הגיעה לדירתו, ולה הוא סיפר כי הוא גר עם שותף ואין שם פרטיות. "הוא אף פעם לא ישן אצלי בשבת, ותמיד היה לו תירוץ. פעם קבענו לפגוש את חברים שלו בשישי בערב ושעתיים לפני הוא אמר שהוא חולה. דיברתי איתו, אמרתי לו שאין הלימה בין ההבטחות למעשים. סיפרתי לחברה שאני מפחדת לראות אותו עם עגלה, לא יודעת למה. בסוף החלטתי להיפרד ממנו. התחלתי לפחד ונאלצתי להשתמש בכדורי הרגעה. אחותי דרשה ממנו הסברים, והוא אמר שזה בתנאי שלא אצור איתו קשר לעולם. הוא סיפר שהשם משפחה שלו בדוי, ושהוא היה גר עם חברה שלו. נשמטה לי הקרקע מתחת לרגליים, הגעתי למצב שאני לא מאמינה אפילו להורים שלי".
אחרי שלושה שבועות, שיחה עם חברה שסיפרה על מכרה שסיימה קשר עם חרדי, גילתה: שתיהן נפלו קורבן לאותו מתחזה. "כל הנקודות הצטלבו, כמעט הקאתי כששמעתי אותה. יש לי עוד דרך לעבור כדי לשקם את עצמי, תמיד תישאר צלקת. האם אני אוכל לאהוב שוב? כן. מתי? לא יודעת. אם אני אפספס את האופציה להיות אמא, זה על הראש שלו".
עו"ד קובי קמר, שמלווה את א', מסר: "מרשתי נהגה באומץ כדי שיבין את חומרת מעשיו. אני מצפה שהפרקליטות תנהג באופן דומה".
פורסם לראשונה: 00:00, 25.08.23