א', צעירה תושבת בית שמש, הגישה לפני כתשעה חודשים תלונה במשטרה נגד אדם שלטענתה ניסה לבצע בה עבירות מין חמורות במקום עבודתה. כאשר ביקשה לדעת מה סטטוס הטיפול בתיק, הופתעה לקבל מכתב רשמי מפרקליטות מחוז ירושלים, שבו צוין: "ישנם תיקי מין רבים, כוח האדם שלנו אינו מאפשר הגעה אליהם".
הטיפול בתלונה של א' מעלה סימני שאלה הן לגבי אופן גביית עדותה והן לגבי ההתייחסות לתיק. א' טענה שבשתי הזדמנויות אדם שהגיע למקום עבודתה ניסה לבצע בה עבירה של ניסיון אינוס אלים. כאשר הגיעה לתחנת המשטרה להגיש תלונה, אחת החוקרות ציינה בפניה כי משום שנשוא התלונה הוא חברה – היא מנועה מלגבות את עדותה.
1 צפייה בגלריה
פרקליטות מחוז ירושלים
פרקליטות מחוז ירושלים
פרקליטות מחוז ירושלים
(צילום: לירן תמרי)
אלא שבמכתב שנשלח לקצין החקירות על ידי עו"ד מאיר כהן זדה, המלווה את המתלוננת, צוין כי "למרות מניעתה מלטפל בתיק החקירה, החליטה החוקרת להמשיך ולטפל בתלונה שלא בכובעה הרשמי. היא ישבה בחדר החקירה בעודה מוסרת לחוקרת אחרת את השאלות שזו תשאל את המתלוננת. אין גבול לסבלה של מרשתי, שהתלוננה על תוקף אלים בעודה בחודשי היריון מתקדמים".
לאחר כמה שבועות מהגשת התלונה, המשטרה העבירה את החומר לבחינת הפרקליטות, שם התיק ממתין להכרעה. במענה לבקשת המתלוננת לדעת מה סטטוס הטיפול בתלונה, השיבו לה בפרקליטות מחוז ירושלים שמתנהלים תיקי עבירות מין רבים ואין די כוח אדם על מנת לטפל כולם, וכרגע העדיפות היא לטיפול בתיקי עבירות מין המבוצעות בקטינים בלבד. א' אומרת: "זו תחושה של זלזול. שאפשר לפגוע בי ושום דבר לא ישנה את זה. אני רוצה ללכת לעבוד בלי שיתקפו אותי, לעשות דברים בלי שמישהו ינסה לאנוס אותי – ואין לי גב. הוא רצח את הנפש שלי".
מהמשטרה נמסר: "מדובר בטענות חסרות אחיזה במציאות. החקירה נוהלה באופן מקצועי, ללא מעורבות של החוקרת אשר לה היכרות עם החשוד".
מהפרקליטות נמסר: "כל התיקים מטופלים ביסודיות, במקצועיות ובמהירות האפשרית ככל הניתן. אנו רואים חשיבות רבה בטיפול מקצועי ורגיש בפרט כשמדובר בעבירות מין".
עורכי הדין מאיר כהן זדה ומיכאל הראל, שמלווים את המתלוננת: "התלונה הוגשה כבר לפני כעשרה חודשים. התיק עדיין ממתין בפרקליטות להחלטה על הגשת כתב אישום".
פורסם לראשונה: 00:00, 04.09.23