מלון ב-60 אלף שקל, טיסות ב-33 אלף והוצאות אש"ל ב-25 אלף: נציבת שירות בתי הסוהר קטי פרי הגישה בקשה לטוס לכנס השנתי של ארגון הכליאה הבינלאומי ICPA באנטוורפן, בלגיה, אף שנוכחותה אינה נדרשת בו.
את הבקשה לאישור הנסיעה, שעלותה לקופת המדינה מוערכת בכ-160 אלף שקל, הגישה רב-גונדר פרי, שאמורה לפרוש מתפקידה בינואר, למשרד לביטחון לאומי. הכנס ייתקיים באוקטובר ויימשך עשרה ימים, ונציבת שירות בתי הסוהר אינה צפויה לנאום בו או לקחת חלק בפעיל בפאנלים השונים שיתקיימו בו. לשם אבטחתה של פרי בכנס, תיאלץ המדינה להטיס על חשבונה שני מאבטחים שיטוסו לכנס בבלגיה יומיים לפני הגעתה של פרי וישהו עימה לאורך עשרת ימי הכנס.
2 צפייה בגלריה
נציבת שב"ס קטי פרי
נציבת שב"ס קטי פרי
נציבת שב"ס קטי פרי
(צילום: דנה קופל)
מבדיקת "ידיעות אחרונות" עולה כי מדובר בעלויות גבוהות מאוד, בזמן שסוהרים בשב"ס נאבקים על משכורתם.
בשירות בתי הסוהר סיפרו כי מדובר במשלחת של שישה קצינים כולל הנציבה פרי, מתוכם רק סגן גונדר ד"ר יוחנן וקנין, ראש ענף מחקר בשב"ס, יעביר הרצאה בכנס וירצה שם באחד המושבים. שאר חמשת אנשי שב"ס, ובהם פרי, יצפו בכנס בלבד, מה שיכלו לעשות מהארץ באמצעות הזום ולחסוך עשרות אלפי שקלים לקופת המדינה.
גורמים בשב"ס מתחו ביקורת על פרי: "היא גם ככה עוזבת בינואר, אין שום סיבה שהיא תיקח חלק בכנס הזה. אין לה מה לעשות שם. חבל שדווקא בזמן ששב"ס מתמודד עם מצוקה שהולכת ומחריפה, הנציבה בוחרת לטוס לחו"ל לעשרה ימים לכנס שהוא ממש לא הכרחי לאור האתגרים שיש לה בבית".
גורמים במשרד לביטחון לאומי אמרו כי "מדהים שבימים של מציאות כלכלית וביטחונית לא פשוטה מבקשת נציבת שב"ס קטי פרי לצאת למסע תענוגות בבלגיה כשכלל לא ברור מה הצורך שתהיה נוכחת פיזית במקום. חמור מכך, נדהמנו לראות כי עבור המסע הזה מבקשת נציבת שב"ס להוציא מכיסו של משלם המסים הישראלי כ-160 אלף שקל. יתרה מזאת, בימים האחרונים הנציבה התריעה על מצוקת כליאה ומצב לא פשוט בשב"ס, ולא ברור איך דווקא במצב שכזה היא מרשה לעצמה לצאת מהארץ לתשעה ימים ולעזוב את הארגון. בקשת הנציבה הועברה לשר והוא יקבל החלטה בנושא".
משב"ס נמסר: "נציבת בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי פועלת מיום כניסתה לתפקיד להציב את שב"ס בשורה הראשונה עם ארגוני הכליאה הבינלאומיים. מסירותה המקצועית הביאה לבחירתה כחברת מועצת המנהלים של ארגון הכליאה הבינלאומי ICPA. כחברת מועצת המנהלים על הנציבה להשתתף בישיבות ההנהלה ובדיוני מליאת הכנס. כבכל כנס שנתי של ארגון ה-ICPA שבו לקחו חלק קצינים בכירים בשב"ס בעבר, המשלחת הנוכחית מונה את הקצינים המקצועיים הרלוונטיים לנסיעה, בהתאם לנוהלי שב”ס כמו גם בהתאם להנחיות גורמי האבטחה".
פורסם לראשונה: 00:00, 31.08.23