הבוקר הזה הוא בוקר מיוחד ומרגש. אני מאמין שכל אחת ואחד יכולים להזדהות עם ההתרגשות והמתח שאופפים את יום פתיחת שנת הלימודים, משום שלכולנו זיכרונות מעצבים מתקופת בית הספר. ואכן, גם אני, ביום המיוחד הזה, לא יכול שלא להיזכר ברגעים האלה, בהם באתי לראשונה בשערי בית הספר בכיתה א'.
1 צפייה בגלריה
yk13574155
yk13574155
הנשיא בן ה-6 נפרד מגן הילדים
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
הייתי ילד שובב, לא תמיד מרוכז, והמחנכת הנערצת שלי, גאולה בן אליעזר - ביתו הבכורה של דוד בן-גוריון – הייתה מעירה להוריי ש"הוא שלומפר, הוא תמיד מסתובב עם החולצה בחוץ".
בית הספר חשף את הילד החמוד והשובב שהייתי לעולם המופלא של הידע, ההעמקה והסקרנות, ובו הוטמעה בי אהבתי הגדולה לספרים. בבית הספר גם למדתי שיעורים חשובים על קרבה ועל חברות. עם המורה גאולה שמרתי על קשר עד יום מותה, ותמיד אזכור כיצד היא ידעה לתת מקום לגוונים, לפסיפס הקולות, ולנטיות הלב המשתנות של כל ילדה וילד. היא העניקה לכולם תחושה של שייכות, וביטחון שיש מקום לקול הייחודי שלהם, גם אם הוא שונה או מגיע מילד עם חולצה בחוץ.
החודשים האחרונים שטפו את הארץ כולה בסערה ומחלוקת קשה. הילדים שלנו, שומעים את הקולות וחשים את עוצמת הרגשות, גם אם הם לא תמיד מבינים לגמרי את משמעותם. בתקופה הזו, ראיתי גם ילדות וילדים שממש לקחו חלק והביעו עמדה תקיפה בנוגע למחלוקת החשובה הזאת, ותמיד בעיניים נוצצות ומלאות תקווה. קשה שלא להתמלא בגאווה כשרואים את דור העתיד שלנו מעורב כל כך במתרחש במדינה.
"מול האתגרים הרבים הניצבים בפנינו בתקופה זו, הפתרון השורשי והאמיתי, לעולם יהיה בחינוך להכרה עמוקה ואמיתית של האחר, לכבוד, לסובלנות ולשותפות. בהבנה המהותית והשורשית שכל ילדי וילדות ישראל צריכים להתקבל בזרועות פתוחות, ולהרגיש שיש לקול שלהם מקום וביטוי"
מול האתגרים הרבים הניצבים בפנינו בתקופה זו, הפתרון השורשי והאמיתי, לעולם יהיה בחינוך להכרה עמוקה ואמיתית של האחר, לכבוד, לסובלנות ולשותפות. בהבנה המהותית והשורשית שכל ילדי וילדות ישראל צריכים להתקבל בזרועות פתוחות, ולהרגיש שיש לקול שלהם מקום וביטוי. רק כך נשמר את התקווה הזו בעיניים שלהם. ומי ייתן ואחר כך, בהפסקה, נזכה גם לראות את כולם משחקים יחד, צוחקים צחוק גדול, מגלים זה לזו סודות של הלב. אולי כך גם יגדל ניצוץ התקווה בעיניים שלנו.
ולכם, ילדות וילדים יקרים, אני מבקש להזכיר היום, אתם כולכם מיוחדים, חכמים ורגישים. לכולכם יש דברים נבונים להגיד ולכולנו יש מה ללמוד מכם. אל תתביישו לשאול ולדבר - עם המורים והמורות שלכם, עם התלמידים בכיתה, עם כולם. מהר מאוד תגלו כמה כוח יש ביחד. שנת לימודים טובה ומוצלחת!
פורסם לראשונה: 00:00, 01.09.23