2 צפייה בגלריה
בית סוהר מגידו
בית סוהר מגידו
ללא תיאום: בן גביר הורה להגביל ביקורי אסירים ביטחוניים
(צילום: גדי קבלו, שריה דיאמנט)
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הנחה את שב"ס להגביל את ביקורי משפחות האסירים הביטחוניים מיהודה ושומרון לתדירות של פעם בחודשיים במקום פעם בחודש. כך נודע ל-ynet ול"ידיעות אחרונות". ההנחיה אמורה להיות מיושמת החל ביום ראשון הקרוב, ומדובר בכ-1,600 אסירים, מתוך כ-5,000 אסירים ביטחוניים הזכאים לביקור משפחות מאיו"ש.
לדברי גורמים במערכת הביטחון, בן גביר עשה זאת מבלי שקיים תיאום מסודר עם גופי הביטחון ותוך התנגדות נציבת שב"ס קטי פרי, שהתריעה בפניו מפני ההשלכות. בשב"ס רואים בהנחיה זו של השר "הנחתה" לא אחראית, ודורשים לערוך דיון בקבינט על כל שינוי בתנאי כליאתם של האסירים הביטחוניים, שהם, כידוע, בעלי מעמד מיוחד ומשפיע ברחוב הפלסטיני ונחשבים לסוגייה נפיצה ורגישה.
ארגון הצלב האדום, המרכז את נושא הביקורים החודשיים, הביע התנגדות נחרצת ואף איים לפנות לערכאות בינלאומיות אם ייפגעו תנאי האסירים הביטחוניים, כך שאנו עדים להתחממות נוספת בגיזרה המדינית מכיוונו של בן גביר - לאחר שבשבוע שעבר גרר גינויים מכל העולם בעקבות הדברים שאמר על זכות התנועה של אזרחים יהודים בכבישי יהודה ושומרון, שגוברת על זו של הפלסטינים.
2 צפייה בגלריה
yk13574734
yk13574734
"הנחתה" לא אחראית? בשב"ס דורשים לערוך דיון בקבינט
(שאול גולן)
החלטה זו מצטרפת לצעד חד-צדדי נוסף שעליו הכריז בן גביר השבוע, והוא ביטול מנגנון השחרור המינהלי לאסירים ביטחוניים, בשל צפיפות ועומס במתקני הכליאה של שב"ס. ההחלטה עוררה עליו ביקורת מצד ראש השב"כ, שטען לפגיעה במאמצי השירות לסיכול הטרור.
"הוא יבעיר את השטח ויסכן חיי אדם במטרה להשיג לגיטמציה ציבורית", אמר בכיר במערכת. הבכיר גם לא שולל תרחיש של הסלמה בקרב האסירים הביטחוניים בדמות פרעות במתקני הכליאה, תקיפות סגל והכרזה על שביתת רעב כללית של האסירים - שעלולה להעמיס על בתי החולים בישראל ואפילו להביא לשיתוקם.
בשיחה עם ynet ו"ידיעות אחרונות" אישר השר בן גביר כי הורה ליישם את ההנחיה, שהיא למעשה קיום פקודת שב"ס שלא בוצעה ושבשב"ס חרגו ממנה בשנים האחרונות. "זו המדיניות שלי, על הטיקט הזה נבחרתי, ואני איישם אותה", אמר, "כל החלטה שלי עלולה להרגיז את האסירים, אבל היא התקבלה אחרי ששקלתי את הדברים".
פורסם לראשונה: 00:00, 01.09.23